بهبود ۸ درصدی شاخص‌های عمومی اداره‌های دولتی در استان هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان و دبیر جشنواره شهید رجایی گفت: میانگین شاخص‌های عمومی در سال ۱۴۰۰ معادل ۷۰ درصد و در سطح متوسط بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود هشت درصد رشد داشته و بهبود یافته است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم شاکری زاده عصر چهارشنبه در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی و مراسم تجلیل از مسوولان اداره‌های دولتی برتر هرمزگان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰، افزود:‌ همچنین میانگین شاخص‌های اختصاصی درسال ۱۴۰۰ معادل ۹۰ درصد و در سطح خوب ارزیابی می‌شود که نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۶ درصد رشد داشته و بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه امسال برای جشنواره شهید رجایی هدف گذاری شده و شاخص‌ها براساس اهداف مورد بررسی قرار گرفته است، توضیح داد:‌ اداره های دولتی در این جشنواره در ۲ سطح ملی و استانی در شاخص های اختصاصی و عمومی ارزیابی می‌شوند که شاخص های عمومی برگرفته از سیاست‌های ابلاغی نظام اداری، برنامه جامعه نظام اداری، قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر اسناد و قانون‌های مرتبط با نظام اداری است.

دبیر جشنواره شهید رجایی اضافه کرد:‌ شاخص‌های اختصاصی هم به تناسب شرح وظایف، ماموریت ها و تکالیف تخصصی هر دستگاه تعیین می‌شود و شاخص های عمومی یک هزار امتیاز و شاخص‌های اختصاصی هم یک هزار امتیاز دارد که در مجموع ۲ هزار امتیار می‌شود.

شاکری زاده با یادآوری اینکه برای جشنواره امسال هدف گذاری انجام شد و شاخص‌ها براساس آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: در شاخص نحوه ارائه خدمات دستگاه‌ها و سهولت استفاده ۸۰ درصد، شاخص شایسته سالاری در انتصابات نیروی انسانی ۴۲ درصد، اجرا و ارزشیابی دوره‌های آموزشی مدیران و کارکنان ۷۳ و ۱۵ صدم درصد، ارتقاء سلامت اداری دستگاه ۷۳ درصد، ارائه خدمات به شهروندان توانخاه ۶۴ درصد، استقرار نظام رسیدگی به شکایات مردمی ۷۶ درصد، استقرار نظام جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز ۷۴ و ۸۵ صدم درصد و در شاخص آسیب‌شناسی و بهبود عمل‌کرد ۶۳ درصد اهداف محقق شده است.

وی گفت: مقدمات کار از بهمن ماه آغاز و در شهریورماه سال بعد خاتمه می‌یابد و اداره‌های دولتی در پنج بخش یا گروه دسته بندی می‌شوند که گروه اول شامل آموزشی و پژوهش و فرهنگی، گروه دوم شامل تولیدی و خدماتی، گروه سوم امور زیربنایی و توسعه زیرساخت، گروه چهارم سلامت و رفاه اجتماعی و گروه پنجم هم عمومی و قضایی است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان افزود: بر این اساس اداره کل شیلات و صنعت و معدن و تجارت در شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه‌های برتر را کسب کردند و در گروه اول اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش هرمزگان، در گروه دوم اداره کل جهاد کشاورزی و اداره کل امور مالیاتی، در گروه سوم شرکت برق منطقه ای، در گروه چهارم اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و در گروه پنجم هم اداره کل منابع طبیعی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی عنوان اداره‌های برتر را در بیست و پنجمین جشنواره استانی شهید رجایی بدست آوردند.

در پایان مراسم بیست و پنجمین جشنواره استانی شهید رجایی از عملکرد دستگاه ها و مدیران استانی براساس شاخص های عمومی و اختصاصی قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha