دامنه همکاری هلال احمر قشم با بنیاد شهید افزایش می یابد

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم از افزایش دامنه همکاری های مشترک این جمعیت با بنیاد شهید نگین خلیج فارس در زمینه ارایه خدمات آموزشی، پرداخت هزینه های درمانی و حمایت از گروه های هدف در این شهرستان مرزی خبر داد.

احمدنور سرودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این موارد در جلسه ای که به منظور گسترش تعامل و ارتباط موثر میان جمعیت هلال احمر قشم با بنیاد شهید این شهرستان مرزی به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر به ایثارگران، جانبازان، خانواده معزز شهدا و اجرای برنامه ها و طرح های مشترک برگزار شد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی هدف نهایی برگزاری این جلسه را که با حضور نرگس بحرینی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قشم برگزار شد، توسعه ظرفیت همکاری های مشترک این جمعیت و بنیاد شهید نگین خلیج فارس در راستای خدمات رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان حوادث و سوانح، فراهم آوری بسترهای لازم برای تعامل ۲ نهاد در زمینه های افزایش توان علمی، فرهنگی، اجرایی و خدمت رسانی به جامعه هدف و بهره گیری از توان هر دو سازمان در اجرای برنامه های بشردوستانه و امدادی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مناسبت های مختلف عنوان کرد.

رییس جمعیت هلال احمر قشم اضافه کرد: در این جلسه پذیرش جانبازان نیازمند به خدمات ارتز، پروتز و فیزیوتراپی طبق تعرفه جمعیت هلال احمر، ارایه آموزش های همگانی و عمومی برای پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح و ارایه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اعضای خانواده ها و تشکل های شاهد و ایثارگر از جمله جانبازان، فرزندان شهدا، همسران، آزادگان و فرزندان نیز آنان برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفت.

دامنه همکاری هلال احمر قشم با بنیاد شهید افزایش می یابد

سرودی توضیح داد: شناسایی خانواده های نیازمند و تهیه و تامین بسته های غذایی برای آنان، جذب و سازماندهی اعضا واجد شرایط بنیاد شهید قشم در رده سنی زیر ۲۹ سال در سازمان جوانان و بالای ۲۹ سال به عنوان عضو داوطلب جمعیت هلال احمر پس از طی مراحل و ضوابط، تبادل اطلاعات بین طرفین در خصوص همکاری در حوادث و سوانح، عضویت داوطلبان واجد شرایط و ارایه کارت شناسایی به آنها پس از آموزش و سازماندهی از دیگر موارد بحث و گفت و گو در این جلسه بود.

شهرستان قشم با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۲ شهید تقدیم انقلاب کرده است.  

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha