معاون استاندار :واکسیناسیون دانش‌آموزان مازندران در حد مطلوب نیست

ساری -ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این‌که مازندران در واکسیناسیون بزرگسالان رتبه نخست را در تمامی دُزهای تزریقی دارد، گفت : اما در حوزه دانش‌آموزی همتراز با میانگین کشور و یا با اختلافی اندک عقب هستیم که نیازمند ورود مسوولان برای ایمن سازی کودکان نسبت به این ویروس است.

روح الله سلگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نشست روز گذشته ستاد کرونا و طرح دغدغه واکسیناسیون دانش آموزان علیه ویروس کرونا اشاره کرد و افزود : مازندران در تمامی دوره های تزریق واکسیناسیون بزرگسالان رتبه نخست کشور را داشته است که درک و آگاهی وسیع مردم این خطه را نشان می دهد. 

وی بیشترین نگرانی را مربوط به حوزه دانش آموزی عنوان کرد و ادامه داد : عقب ماندگی واکسیناسیون دانش آموزی اصلا مورد قبل نیست و باید در این زمینه آموزش و پرورش و مدارس ورود جدی داشته باشند. 

معاون استاندار مازندران افزایش میزان واکسیناسیون دانش آموزان را نیازمند آگاه سازی و ایجاد اطمینان در والدین دانست و از مدیران مدارس و مشاوران سلامت آموزش و پرورش خواست تا در این زمینه اقدام کنند. 

وی میزان واکسیناسیون کرونا در کودکان زیر ۹ سال استان را ۱۹ درصد عنوان کرد و گفت : به طور حتم نیاز به آسیب شناسی و توجیه والدین برای حفظ سلامت و تضمین امنیت دانش آموزان از طریق واکسیناسیون داریم. 

آموزش و پرورش مازندران بیش از ۵۳۰ هزار دانش آموز را زیر پوشش تحصیلی دارد که از این تعداد ۲۹۰ هزار نفر از این تعداد مربوط به مقطع ابتدایی هستند. 

واکسیناسیون کودکان پنج سال به بالا از بهمن ماه پارسال در سراسر کشور آغاز شد ولی از همان ابتدا با نگرانی و اما واگرهای متعددی در مورد عوارض، لزوم و همچنین واکنش جسمی کودکان همراه شد. 

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هم از همان زمان بارها نسبت به احتمال ابتلای کودکان به سویه های مختلف کرونا هشدار داد و اعلام کرد که همراه با همه گیری سویه امیکرون تقریباً حداقل ۲۰ درصد موارد بستری تنفسی در سطح کشور از میان کودکان بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha