ریشه‌یابی جرایم عمده‌ترین راه پیشگیری از تشکیل پرونده قضایی است

اراک - ایرنا - معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ریشه‌یابی جرایم، عمده‌ترین راه پیشگیری از تشکیل پرونده در محاکم قضایی است.

«محمدرضا رحمتی» روز یکشنبه در نشست تخصصی پیرامون بررسی سیاست، رویه‌ها و عملکرد قوه قضاییه اراک، افزود: قوه قضاییه به عنوان پرچمدار اجرای عدالت در جامعه با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته با چالش و مشکلاتی همانند سایر دستگاه‌ها مواجه است.

وی اظهار داشت: این چالش‌ها در دهه‌های گذشته مورد نقد در داخل قوه قضاییه گرفته است تا راهکار مناسب برای آنها ارایه شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: برای رفع و یا کاهش این چالش‌ها راهکارهایی بیان شده که تبلور آن در سند تحول قوه قضاییه شکل گرفته است.

رحمتی افزود: سند جامع تحول قوه قضاییه در دروه ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضاییه تدوین شد که چشم انداز این قوه در این سند را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: دستگاه قضا با اطاله دادرسی و حجم سنگین پرونده‌های وارده مواجه است و این درحالی است که حجم سنگین پرونده محاکم قضایی در ایران چند برابر سایر کشورها است که خارج از توان یک قاضی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کسرت پرونده‌های قضایی محصول شرایط جامعه در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha