۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84885812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان رتبه اول خدمات فنی و مهندسی ساخت و تجهیز گلخانه را  در کشور دارد

اصفهان- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان با برخورداری از کارشناسان و متخصصان مجرب، رتبه نخست خدمات فنی و مهندسی ساخت و تجهیز گلخانه در کشور را داراست.

مهرداد مرادمند روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این خدمات فنی مهندسی نه تنها در استان اصفهان بلکه در دیگر نقاط کشور نیز برای ساخت و توسعه گلخانه‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد:  ۲۱ شرکت گلخانه ساز فعال و ۱۲ کارگروه تولیدی سازه و تجهیزات گلخانه‌ای در این استان به‌کار مشغول هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: این خطه با بیش از ۶۰ نصاب گلخانه اولین استان توانمند در خصوص ارائه خدمات فنی و مهندسی ساخت و تجهیز گلخانه‌های فلزی مدرن در سطح کشور است.

مرادمند تصریح کرد: وجود گلخانه‌های استاندارد و پیشرفته و  مجهز به سامانه های جدید دارای  اتاقک ورود، سامانه کنترل خودکار دما و رطوبت و نور و دریچه‌های دارای توری ضد ورود حشرات و همچنین توانایی توسعه اینگونه گلخانه‌ها در دیگر نقاط کشور از دیگر ویژگی های فنی مهندسی این استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از جمله پیشتازان تولید محصولات به روش کشت گلخانه ای در کشور محسوب می‌شود گفت: مجموع گلخانه‌های این خطه به ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهارداشت: تولیدات گلخانه‌ای در این منطقه شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای رنگی، بادمجان، توت فرنگی، سبزی برگی و غده‌ای و همچنین گل زینتی است.

استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد اما به‌دلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آن‌ها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.  

مجموع اراضی باغی استان اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای آن در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha