۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84885976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند اعطای فرزندخواندگی در قزوین تسریع می‌شود

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با تعیین نماینده ویژه در حوزه اطفال و کودکان، در روند اعطای فرزندخواندگی در استان تسریع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین رجبی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه حلیمه قزوین، افزود: کودکانی که در این مراکز نگهداری می شوند نتیجه بسیاری از آسیب های اجتماعی هستند که خانواده آنها درگیر آن بوده و باید شرایطی فراهم شود که متحمل آسیب های دیگر نشوند.

وی افزود: بدون شک حضور این کودکان در جمع یک خانواده، شرایط اجتماعی کردن دوباره آنها را فراهم می کند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و یقیناً نگهداری آنها در مراکز بهزیستی به خصوص در سن بالاتر آسیب های روانی در پی خواهد داشت.

این مقام قضایی استان قزوین در ادامه بیان داشت: هم اکنون طی مراحل قانونی برای صدور حکم فقدان صلاحیت و اعطای فرزندخواندگی به متقاضیان بسیار طولانی بوده که آسیب های بسیاری در پی دارد.

رجبی همچنین تصریح کرد: بر اساس گزارش های دریافتی، بیش از ۵۰۰ خانواده در قزوین متقاضی فرزندخواندگی هستند و این جای امیدواری دارد اما روند فرسایشی در این خصوص باید کاهش یابد تا این کودکان از سن پایین در نهاد خانواده پرورش یابند.

این مسوول قضائی اعلام کرد: یکی از قضات دادسرای قزوین به عنوان نماینده ویژه دادستان در حوزه اطفال و کودکان تعیین شد تا با پیگیری های قانونی روند صدور حکم فقدان صلاحیت و اعطای فرزندخواندگی در راستای کاهش آسیب ها تسریع یابد و قطعاً این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: همچنین سه شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های مربوط به سازمان بهزیستی در دادسرای قزوین مشخص شد و دادستان به عنوان مدعی العموم تمام قد از کودکان در معرض آسیب حمایت خواهد کرد.

در این بازدید معاون دادستان، قضات شعب ویژه دادسرا در امور سازمان بهزیستی، نماینده دادستان در امور کودکان و اطفال، مدیرکل و کارشناسان سازمان بهزیستی استان نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha