۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84886355
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های ورزشی خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ورزش و امور جوانان خراسان شمالی گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار ملی در یکسال فعالیت دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های عمرانی ورزشی استان اختصاص یافت.

حمید امیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان هزینه می شود که در سال های اخیر به دلیل تخصیص قطره چکانی اعتبارات تکمیل نشده بود.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تعمیر و بازسازی چهار استخر در شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان و مانه و سملقان جذب شد.

امیری ادامه داد: تعطیلی استخرها بعد از شیوع کرونا موجب نواقص فنی در برخی از مجموعه های آبی استان شد که با هزینه این اعتبار استخرهای آشخانه و اسفراین آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل ورزش و امور جوانان خراسان شمالی گفت: فرایند تعمیرات فنی استخرهای بجنورد و شیروان نیز در حال انجام است و به زودی برای فعالیت به بخش خصوصی واگذار می شود.

امیری با اشاره به با اشاره به اختصاص ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور، گفت: از این میزان اعتبار، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای سالن ۶ هزار نفری در مجموعه ۱۹ مهر تخته ارکان بجنورد تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: این میزان از اعتبار در طی ۲ سال جذب می شود.

براساس آخرین آمارها میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۲ سانتی متر است که این رقم در استان خراسان شمالی ۵۶ سانتی متر است.

خراسان شمالی با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha