۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84919860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه طرح شاخص ورزشی راکد در خراسان‌شمالی فعال شد

۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبر: 84919860
سه طرح شاخص ورزشی راکد در خراسان‌شمالی فعال شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: عملیات تکمیل سه طرح شاخص ورزشی استان که سال ها راکد مانده بود با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع سفر رییس جمهور آغاز شد.

حمید امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سالن ۶ هزار نفری بجنورد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، سالن سه هزار نفری اسفراین با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سالن ۲ هزار نفری شیروان نیز با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی طرح های شاخص ورزشی استان است که سال ها بلاتکلیف مانده بود. 

وی افزود: در واقع این پروژه های ورزشی به دلیل پرداخت قطره چکانی اعتبار تا یکسال پیش همچنان نیمه کاره رها شده بود اما با رویکرد جهادی دولت در تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی، فرایند تکمیل آنها در دستور کار قرار گرفت.

امیری یادآور شد: مناقصه اجرای این طرح ها برگزار و پیمانکار مشخص شده است که با تزریق اعتبار اجرای این طرح ها تسریع می یابد.

وی با اشاره به اختصاص ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور، گفت: از این میزان اعتبار، ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع چندمنظوره ورزشی بانوان و چمن های مصنوعی تخصیص یافته است.

بهره برداری از ۸ طرح ورزشی 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در یکسال عملکرد دولت سیزدهم، هشت پروژه ورزشی در سه شهرستان استان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه ساخت این طرح های ورزشی بین سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸ آغاز شده بود، گفت: سالن ورزشی روستای زوارم و گود باستانی شیروان، سالن های ورزشی خرمده و امند در شهرستان مانه و سملقان، سالن ورزشی چهل حصار و سالن ژیمناستیک در شهرستان اسفراین و سالن ورزشی روستای نوده و کلاته محمدعلی پهلوان در شهرستان بجنورد است.

براساس آخرین آمارها میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۲ سانتی متر است که این رقم در استان خراسان شمالی ۵۶ سانتی متر است.

خراسان شمالی با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha