۱۶۲ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به ورزش قزوین تخصیص یافت

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: ۱۶۲ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به ورزش این استان جهت تکمیل زیرساخت‌های لازم اختصاص یافت.

عزیزالله عباسپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ۶ ماهه نخست امسال و برای توسعه ورزش همگانی، روستایی و عشایری و همچنین زیرساخت های ورزش معلولان و جانبازان استان قزوین پرداخت شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۵۹ درصدی سهم ورزش استان در ۶ ماه نخست امسال، تصریح کرد: در راستای بند (ی) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که دولت را مکلف کرده ۲۷ صدم درصد از کل ۹ درصد ارزش افزوده را از طریق ردیف های درآمدی و هزینه ای به توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری و تامین زیرساخت های لازم در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد، در نیمه نخست سال جاری و از محل عوارض ارزش افزوده بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال به این موضوع در استان اختصاص یافته است.

به گفته این مسوول امور مالیاتی استان، از منابع مالی تخصیص یافته، سهم ورزش و جوانان ۶۰ درصد و سهم آموزش و پرورش نیز ۴۰ درصد می باشد و اعتبار یاد شده نیز تنها در استان هزینه می شود.

عباسپور به ضرورت ملموس کردن آثار پرداخت مالیات برای شهروندان اشاره و خاطرنشان کرد: با آگاه کردن مردم از نقش مالیات و هزینه کرد آن در توسعه و ارتقای زیر ساخت های کشور و استان به طور حتم می توان به افزایش سطح مشارکت مردم در پرداخت مالیات نیز کمک کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآور شد: در این راستا معرفی مصادیق عینی صرف مالیات در ایجاد خودباوری و اعتماد مودیان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و آگاهی شهروندان از چنین هزینه کردهایی می تواند نقش مهمی در افزایش تمکین مالیاتی و تحقق اهداف و سیاست های کلان اقتصادی کشور ایفا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha