۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84887517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اراضی مازاد درون شهری در توسعه طرح مسکن ملی مورد استفاده قرار گیرد

سنندج-ایرنا-معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: اراضی مازاد درون شهری می‌تواند در راستای توسعه طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرد تا بتوانیم به مطالبات مردم در این زمینه پاسخ دهیم.

به گزارش ایرنا، کیومرث حبیبی روز چهارشنبه در شورای مسکن استان اظهار داشت: در حال حاضر مطالبه اصلی جامعه و حاکمیت از ما بحث مسکن ملی است و ما باید بتوانیم با مدیریت صحیح به این نیاز جامعه پاسخ دهیم.

وی افزود: بررسی‌هایی که در شهرهای سنندج، مریوان و قروه انجام شده است نشان می دهد که مدیریت خردمندانه فضا برای اجرای طرح اتفاق نیفتاده است و بی شک با مدیریت صحیح می توان بخش عمده‌ای از نیاز این شهرها را از زمین های اصلی  احصا کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه در تصمیم گیری‌ها برای تامین زمین نهضت ملی، اگر منافع استان اولویت باشد نتیجه بهتری خواهیم گرفت، گفت: دستگاههای اجرایی می توانند زمین‌هایی که سال‌های قبل واگذار و یا بخشیده شده است را اگر نیاز ندارند در اختیار طرح قرار دهند.

حبیبی با تاکید بر استفاده از اراضی مازاد درون شهری، اضافه کرد: ما نباید درزمینه اجرای طرح، سیاست واحد نسبت به کل استان داشته باشیم بلکه لازم است شهربه شهر و شهرستان به شهرستان همه موضوعات را مورد توجه قرار دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: در اجرای طرح کیفیت را فدای سرعت عمل نکینم بلکه صحت سنجی را با حساسیت و دقت لازم در این زمینه انجام دهیم.

تعداد متقاضیان نهضت ملی در کردستان بیش از ظرفیت موجود است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه گفت: سهمیه طرح نهضت ملی در استان ۶۵ هزار و ۵۰۰ واحد است که برای این تعداد بیش از ۱۵۴ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که منجر به کند شدن مراحل رسیدگی به متقاضیان شده است.

جهانگیر الماسی افزود: تعداد ثبت‌نام کننده‌های طرح نهضت ملی مسکن با ظرفیت موجود در شهرهای استان مغایرت دارد و این امر نیاز به یک پالایش گسترده  دارد.

به گفته وی یکی از مشکلات اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین زمین است و در این زمینه حمایت دستگاه‌های دولتی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه براساس تعهد انجام شده باید سالانه ۱۶ هزار واحد مسکن ملی در استان احداث شود، افزود: تاکنون ۳۴ هزار و ۱۹۴ متقاضی در استان تایید نهایی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به اراضی آماده بارگذاری در استان اشاره کرد و گفت:۱۱ هزار و ۲۱۲ واحد آماده احداث در استان داریم که می‌توانیم مراحل ساخت آن را آغاز کنیم.

شهردار سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: سه هزار و ۴۲ پروانه موقت صادر شده و نیاز است برای صدور پروانه دائم اقدام شود.

سید انور رشیدی افزود: کمیته فنی زیرمجموعه شورای مسکن در استان تشکیل شود تا با کار کارشناسی بیشتر برای تسهیل در روند ساخت مسکن حرکت کنیم.

معاون مسکن راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تامین زمین و متقاضیان ثبت نامی مسکن ملی در استان ارائه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha