۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84891326
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سلامت ۵۴۰۰ کلاس‌اولی سبزوار سنجیده شد

۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 84891326
سلامت ۵۴۰۰ کلاس‌اولی سبزوار سنجیده شد

سبزوار- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، پنج هزار و ۴۰۰ نوآموز این شهرستان زیر پوشش طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

اشرف باغانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرایند معاینه و سنجش اولیه و تخصصی نوآموزان سبزواری در سه پایگاه سنجش سلامت صورت گرفت و نوآموزان در بخش های ارزیابی سلامت و غربالگری جسمی، حسی، آمادگی تحصیلی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، بررسی قد و وزن معاینه شدند.

وی افزود: نوآموزانی که در مرحله سنجش سلامت مشکلی نداشتند برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی شدند و نوآموزانی که مشکلی برای آنها تشخیص داده شد، به منظور ارزیابی دوباره به بخش تخصصی ارجاع داده شدند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: علاوه بر سنجش پنج هزار و ۴۰۰ نوآموز، ۷۰۰ نوآموز نیز تابستان پارسال زیر پوشش طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گرفته‌ بودند.

باغانی افزود: کمک به بهبود کیفی آموزش، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی و ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان، از جمله اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

۵۴ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه سبزوار درس می خوانند که حدود ۳۳ هزار تن آنان، دانش آموز مقطع ابتدایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha