رشادت‌های دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان متتقل شود

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بر ضرورت انتقال رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس با زبان هنر و فرهنگ به نسل جوان و آینده تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، عیسی فلاحی روز دوشنبه در کمیته فرهنگی و هنری گرامیداشت هفته دفاع مقدس کردستان که با حضور نمایندگان ادارات، نهادها و شورای اسلامی و شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ما هرچه داریم از برکات هشت سال دفاع مقدس است و به آن مباهات می کنیم.

وی اضافه کرد: برای ایام هفته دفاع مقدس، با همکاری و هم افزایی سازمان ها و نهادهای فرهنگی و اداری سطح استان، برنامه های فرهنگی و هنری در عرصه های مختلف شعرخوانی و اکران فیلم های سینمایی حوزه دفاع مقدس و تقدیر از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و رونمایی از کتب موضوعی دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن اشاره به تاثیر هنرهای تجسمی به ویژه عکس و پوستر در انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس، افزود: برپایی نمایشگاه های پوستر و عکس دفاع مقدس با استفاده از طرح های هنرمندان نامدار این عرصه مدنظر نهادهای فرهنگی و هنری باشد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و شهادت امام رضا(ع) اهمیت این هفته و برنامه های فرهنگی و هنری آن را دو چندان کرده است.

سامان احمدی اضافه کرد: گلباران و عطر افشانی مزار شهدای دفاع مقدس و هنرمندان و شاعران حوزه دفاع مقدس و آیین های دینی و مذهبی استان، دیدار هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری استان با فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان و تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان دفاع مقدس در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرهای سراسر استان از جمله برنامه های این کمیته در هفته دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: قرائت زیارتنامه حضرت رسول(ص) در مساجد و مهدیه های سراسر استان، برگزاری عصر شعر «هه نگاو ئه وین» در محل باغ موزه دفاع مقدس، دعوت از ابراهیم حاتمی کیا فیلمساز خبره عرصه فیلم های دفاع مقدس و اکران فیلم های موضوعی دفاع مقدس در سینماهای سراسر استان از دیگر برنامه های هنری و فرهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان است.

در ادامه این جلسه نمایندگان نهادها و سازمان ها از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، نهادهای کتابخانه های عمومی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به تناسب ماموریت و حوزه کاری خویش پیشنهادات و نقطه نظراتی را بیان کردند.

از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha