حدود ۱۱۹ تن مواد غذایی فاسد از ابتدای سال در خراسان رضوی معدوم شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تا کنون طی بازدیدهای صورت گرفته از مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی ۱۱۸ هزار و ۷۹۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم‌ شد.

دکتر علی‌اصغر حسنی یزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تا کنون، ۲۴۹ هزار و ۸۳۱ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، مراکز اقامتی، اماکن عمومی و مراکز بین راهی، واحدهای صنفی و کارگاهی، پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است که طی این بازدیدها ۳۴ هزار و ۷۶۴ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۹۲۹ مورد به مهر و موم واحدها منجر شده است.

وی ادامه داد: در این طرح همچنین از پنج هزار و ۵۰ مرکز اقامتی بازدید و ۲۶۴ مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شد که ۱۱۷ مورد از این مراکز مهر و موم شد.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این مدت از  ۱۸۰ هزار و ۸۲۶ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید و پرونده ۲۳ هزار و ۱۲۸ مورد تخلف به مراجع قضایی ارسال شد که به مهر و موم ۷۳۸ واحد انجامید.

حسنی افزود: همچنین در این مدت از ۶۳ هزار و ۸۸۸ مکان عمومی و مراکز بین راهی بازدید شد که در نتیجه ۱۱ هزار و ۶۳۶ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۹۱ مکان مهر و موم شد.

وی آمار بازرسی از پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری استان در بازه زمانی یاد شده را هفت هزار و ۵۵۲ مورد با ۲۵۵ مورد تخلف معرفی شده به مراجع قضایی و آمار بازدید از مراکز و شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی را هزار و ۱۸۸ مورد عنوان کرد که در این چهارچوب ۱۱۱ هزار و ۶۱۹ مورد کلرسنجی و کنترل کیفیت میکروبی سه هزار و ۱۱۶ نمونه نیز صورت گرفته است.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که از ابتدای سال تا کنون هفت هزار و ۶۸۹ تماس مردمی با سامانه ۱۹۰ برای ثبت شکایات صورت گرفته که همه پیگیری شده‌اند گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه سلامت محیط و کار، مورد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا بازرسان این اداره در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد لازم را انجام دهند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۶ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha