۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبر: 85066636
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نابودی ۱۰ تن موادغذایی غیربهداشتی در نیشابور

۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبر: 85066636
نابودی ۱۰ تن موادغذایی غیربهداشتی در نیشابور

مشهد- ایرنا- رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در طرح سلامت نوروزی امسال در قالب بازدیدهای نظارتی صورت گرفته، ۱۰هزار و ۵۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و غیر قابل مصرف کشف و نابود شد.

دکتر مجید درودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد که از ابتدای فعالیت بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای در قالب این طرح تا کنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور انجام شده است.

وی ادامه داد: طی این بازدیدهای نظارتی برای ۴۴۸ واحد صنفی در مناطق زیرپوشش شهرستان نیشابور به دلیل تخلفات بهداشتی، احکامی شامل اخطار، معرفی به مراجع قضایی و یا مهر و موم صادر شده است و ۳۰ واحد متخلف طبق اصلاحیه ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مهر و موم شدند.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: همچنین دریافت و رسیدگی به ۳۲مورد شکایت به سامانه ۱۹۰ از دیگر اقدامات طرح سلامت نوروزی به شمار می‌رود.

درودی افزود: همچنین در قالب این طرح،۶ ایستگاه سلامت نیز در مسیرهای نیشابور به مشهد بر پا شده است که خدمات مختلفی از جمله بررسی قند و فشار خون، ویزیت رایگان پزشک، نسخه نویسی، مشاوره تغذیه و وروان شناسی و بررسی علایم کووید ۱۹ را ارائه می‌کنند که تاکنون سه هزار نفر از خدمات این ایستگاه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، جمعیتی ۵۸۰ هزار نفری را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha