بیش‌از ۴۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در زابل انجام شده است

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خط انتقال گاز شهری ششم شهریور ماه امسال در منطقه سیستان افتتاح شد گفت: زابل در مجموع ۵۰۰ کیلومتر شبکه گازررسانی نیاز دارد که تا کنون بیش‌از ۴۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.

 محمدرضا میرشکاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: خط لوله ۳۶ اینچ انتقال گاز زاهدان- دوراهی دشتک- زابل به طول ۱۱۰ کیلومتر با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نفت و با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به میمنت گرامیداشت پنجمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: در چهار شهرستان اطراف زابل شامل زهک، هامون، نیمروز و هیرمند نیز شبکه‌های گازرسانی تقریبا به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: در طرح گازرسانی به این استان چند استان معین مانند همدان، سمنان و خراسان رضوی بودند و مجری ۴۹ درصد از شبکه مورد نیاز این شهر، شرکت گاز استان بوده است.

وی اظهارداشت: در زاهدان ۴۱۰ صنعت هدف وجود دارد که از این تعداد ۹۳ صنعت مصرف کننده عمده گاز، سه مصرف کننده نیروگاهی، ۸۸ صنعت در دست اجرا و ۲۰۳ صنعت دارای قابلیت گازدار شدن است.

میرشکاری با بیان یانکه در حوزه ایرانشهر نیز شهرک صنعتی این شهرستان گازدار شده و صنایع مستقر می‌توانند از آن استفاده کنند افزود: در دلگان نیز شبکه اجرا شده و امیدواریم در ابتدای سال ۱۴۰۲ تزریق گاز انجام شود.

وی ادامه داد: در زاهدان با طرح ضربتی کل شبکه‌های مورد نیاز اجرا و در حال بهره برداری است که همه شهروندان و صنایع می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان همچنین به انتقال خط لوله گاز به خاش اشاره کرد و افزود: ۳۹۱ کیلومتر خط انتقال گاز به شهر خاش به طور کامل اجرا شد که در ۲ ماه آینده کار تزریق گاز به این خطوط انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۱۴ هزار خانوار در سیستان و بلوچستان می‌تواند از گاز طبیعی استفاده کنند افزود: ۱۰۸ هزار و ۹۵۲ خانوار شهری و هزار و ۶۴۸ خانوار روستایی زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

میرشکاری افزود: در زاهدان حدود یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه گاز صد درصد اجرا شده و هم‌اینک در این شهر حدود ۹۴ هزار اشتراک خانگی ثبت نام کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha