حوزه‌های علمیه و روحانیت جلوی تهدید و آسیب را به دین می‌گیرند

قزوین -ایرنا- قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت با اتکا به تقوا می توانند جلوی تهدید و آسیب به دین اسلام را بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان قزوین با تبریک هفته دفاع مقدس، افزود: ما همه مدیون دفاع مقدس هستیم که هنوز ادامه دارد و امروز شاهد هستیم دشمنان هیچ بهانه‌ای برای اینکه جوانان را به کف خیابان بیاورند پیدا نمی کنند و یک مرگ طبیعی را که همه جای دنیا رخ می دهد زمینه اغتشاش می کنند و مسئولیت ما در این خصوص سنگین‌تر می شود.

وی با بیان اینکه جامعه جوان ما از قرآن و معارف دور افتاده‌اند وگرنه کاملا مسایل جامعه را تشخیص می دهند؛ظهار داشت: انفاق، گذشت و جهاد براساس تقوا در قرآن آمده است و باید مورد توجه جوانان باشد ولی در برداشتن روسری و کشف حجاب هیچ‌یک از این موارد وجود ندارد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در مقابله با تهدید و آسیب به دین، گفت: امام راحل فرمودند باید در مقابله با تهدیدات، این دو عنصر حوزه های علمیه و روحانیت را لحاظ کرده و تولید محتوا داشته باشیم تا مخاطب پذیری ما افزایش یابد.

وی همچنین گفت: ائمه جماعات باید یک سر و گردن از اقشار و توده های مردم بالاتر، مخاطب شناس، به روز و آگاه باشند تا الگوی جامعه قرار گیرند.

ملکی با تاکید بر پرهیز از هرگونهاختلاف، گفت: بروز اختلاف در حوزه علمیه، اصلا قابل قبول نیست چون حوزه های علمیه باید همه اقشار مختلف را رهبری کنند و باید از اقشار جامعه بالاتر باشند تا مردم از آنها تمکین کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های استان قزوین،افزود: این استان بسیار مهم است و باید حوزه قزوین در جایگاه خود قرار گیرد و شورای مشورتی حوزه های علمیه استان هرماه تشکیل شود و طلبه ها، اساتید و مسوولان به آن دعوت و نکات آنها شنیده شود.

ملکی با بیان اینکه حوزه های علمیه مبادا به سمت مدرک گرایی بروند، افزود: از شورا و مسوولان استان درخواست می کنیم پشتیبان مدیر جدید باشند تا شاهد وحدت، صلح و شوق به تحصیل در استان باشیم.

وی با قدردانی از مدیر قبلی حوزه های علمیه استان، گفت:ایشان در پذیرش این سمت ایثار کرد و برای خدمت به جامعه هدف، چیزی کم نگذاشت و برای مدیر جدید نیز آرزوی موفقیت داریم و از او حمایت می کنیم.

در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی نیا مدیر سابق حوزه‌های علمیه استان تجلیل و حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی به این سمت معارفه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha