ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل از اولویت‌های دولت در آستارا است

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل جهت گسترش ترانزیت خارجی از مرزهای سه گانه آستارا از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز یکشنبه در دیدار سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به توان و ظرفیت‌ آستارا افزود: آستارا دروازه تجارت کشور به کشورهای مشترک المنافع است و باید همواره با یک نگاه ویژه این شهرستان حساس را مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: این شهرستان با توجه به مرزی بودن و ظرفیت ترانزیتی، بخش عمده‌ای از صادرات استان گیلان را بر عهده دارد که با توجه بعد مسافت، زیرساخت‌هایش نیازمند تقویت است.

فرماندار آستارا اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ دستگاه کامیون روزانه از گمرک آستارا تردد می‌کند و از این رو تقویت زیرساخت‌های این شهرستان به تقویت زیرساخت‌های استان و کشور کمک خواهد کرد که از این منظر نیازمند نگاهی ویژه است.

وی عنوان کرد: آستارا مرکز صادرات و کریدور شمال-جنوب بوده و تردد کامیون‌ها یکی از بحران‌های این شهرستان است که برآورد می‌شود به‌زودی تردد روزانه یک هزار دستگاه کامیون با هدف صادرات به کشورهای مشترک المنافع را شاهد باشیم.

رضایی‌پور با اشاره به فقدان تیرپارک در آستارا گفت: با توجه به این شرایط با ازدحام کامیون‌ها در محدوده درب ورودی و خروجی گمرک روبه‌رو بودیم که با کمک پایانه‌ها، راهداری، گمرک و نیروی انتظامی برای رفع مشکل تلاش شد.

وی افزود: البته منطقه‌ای برای احداث تیرپارک با ظرفیت توقف یک‌هزار دستگاه کامیون جانمایی شده است که انتظار می‌رود پس از انجام کارهای کارشناسی و راه‌اندازی آن، این مشکل شهرستان آستارا برطرف شود.

غلامعلی نیک‌فهم، سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در ادامه از محل پیشنهادی تیرپارک، پایانه باری و زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آستارا بازدید کرد.

شهرستان آستارا که با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت واقع شده است، در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد و از سه گمرک زمینی، دریایی و ریلی برخوردار می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha