۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84902817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز تاسیس ۱۱۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در خراسان شمالی صادر شد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: امسال مجوز تاسیس ۱۱۲ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان صادر شد.

مهدی رحمدل روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال مجوزهای آموزشگاه های فنی وحرفه ای برای حمایت از بخش خصوصی و توسعه آموزش های مهارتی در سه روز برای متقاضیان صادر می شود.

وی افزود: امسال با توجه به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب به توسعه دانش بنیان و نقش آن در رفع بیکاری، رشته های نوین و مطابق با نیاز جامعه در مراکز شهرستان ها ایجاد می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۸۹ تقاضا برای تاسیس آموزشگاه آزاد در استان در دست اقدام است خاطرنشان کرد: اکنون ۲۶۹ آموزشگاه در استان فعال است که در نیمه نخست امسال سه هزار و ۸۷۱ نفر دوره آموزش به متقاضیان ارایه شد.

وی با اشاره به اینکه تعهد بخش خصوصی برای ارایه آموزش های مهارتی در سال جاری بیش از یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر ساعت است گفت: نیمه نخست امسال بیش از ۸۲۲ هزار نفر ساعت آموزش فنی و مهارتی ارایه شد و ۶۰ درصد تعهد سازمان محقق شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: این اداره کل اکنون با کمبود ۳۰۰ مربی فنی و حرفه ای مواجه است و باید این کمبود با تامین نیرو برطرف شود.

وی اظهارداشت: اکنون ۹۰۰ مربی رسمی و پیمانی، مربی آموزشگاه آزاد، مربی محیط کار واقعی، مربی در مراکز جوار  و مربی بین کارگاهی با این اداره کل همکاری می کنند.

رحمدل تصریح کرد: این تعداد از مربی تنها ۷۵ درصد از نیاز آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی را برطرف می کند و باید این تعداد به یکهزار و ۲۰۰ نفر افزایش یابد.

 اکنون آموزشگاه های آزاد خراسان شمالی در ۲۲ رشته و ۱۱۴ حرفه در ارایه خدمات مهارتی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha