آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌شمالی ۳۰۰ مربی کم دارد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: این اداره کل اکنون با کمبود ۳۰۰ مربی فنی و حرفه ای مواجه است و باید این کمبود با تامین نیرو برطرف شود.

مهدی رحمدل روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۹۰۰ مربی رسمی و پیمانی، مربی آموزشگاه آزاد، مربی محیط کار واقعی، مربی در مراکز جوار  و مربی بین کارگاهی با این اداره کل همکاری می کنند.

وی تصریح کرد: این تعداد از مربی تنها ۷۵ درصد از نیاز آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی را برطرف می کند و باید این تعداد به یکهزار و ۲۰۰ نفر افزایش یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: مربی برای آموزش در برخی از رشته ها از جمله رشته های معماری فناوری برتر یا تکنولوژی پیشرفته از سایر استان ها تامین می شود.   

وی در ادامه بیان کرد: طرح های عمرانی و ساخت و سازها باید پیوست مهارتی داشته باشد تا از بروز حادثه های احتمالی جلوگیری شود و دستگاه های اجرایی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

رحمدل، نبود مهارت تکنسین ها و کارگران را از نگرانی های بخش ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: آمار حوادث ساختمانی در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری که ناآشنایی کارگران با امور فنی و ایمنی در این موضوع بی ربط نیست.

وی با اشاره به نقش آموزش های مهارتی در حل مشکل بیکاری در جامعه تصریح کرد: نیروی انسانی ماهر، مولفه اصلی و تاثیرگذار در امر تولید است و تربیت نیروی ماهر ابرچالش کشور یعنی بیکاری را کاهش می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی اظهار داشت: برای حل مشکل بیکاری استان، ۹ مرکز دولتی و بیش از ۲۵۰ آموزشگاه آزاد در بیش از ۳۰۰ حرفه به متقاضیان، آموزش مهارت های فنی ارایه می دهند.

 اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی ۹ مرکز آموزشی در بخش دولتی دارد و شمار آموزشگاه های بخش خصوصی هم بیش از ۲۵۰ باب آموزشگاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha