ارائه بیش از سه میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در خراسان‌شمالی تعهد شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: این اداره کل ارائه سه میلیون و ۶۸۶ هزار نفر ساعت آموزش فنی و مهارتی را در سال جاری تعهد کرده است.

مهدی رحمدل روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال آموزش مهارتی به میزان ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۵۳ نفر ساعت در مراکز دولتی استان هدف گذاری شد و بخش خصوصی هم ارائه یک میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۴۷ نفر ساعت آموزش را در برنامه دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند گفت: مراکز دولتی استان امسال ارائه آموزش ۱۸۵ هزار نفر ساعت در مناطق روستایی، ۶ هزار نفر ساعت در مناطق مرزی و بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت در مناطق عشایری را در سال جاری در برنامه دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: ۹ مرکز دولتی استان با ۶۰ کارگاه آموزشی به ظرفیت ۲۰۰ حرفه و ۳۰۰ آموزشگاه در ۹ شهرستان استان با ارائه ۳۵۰ حرفه در استان فعالیت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمبود مربی در استان برای ارائه خدمات آموزشی در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های بخش خصوصی استان گفت: در استان ۵۵ نفر مربی و سه سرباز مربی در رشته های مختلف مشغول به تدریس و ارائه آموزش هستند که امسال مجوز جذب ۱۰ نفر سرباز مربی دریافت شده است که به زودی جذب کار خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شهرستان های صفی آباد، گرمه، راز و جرگلان و فاروج در اولویت جذب مربی قرار دارند.

وی افزود: اجرای طرح خادم یار مهارتی یک راهکار برای جبران کمبود مربی است، این طرح که با همکاری آستان قدس رضوی اجرا می شود از توان خادمان در امر آموزش استفاده می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: وقف مهارتی و استفاده از توان خیران، از دیگر طرح ها برای جبران کمبود مربی است و در مجموع اکنون ۴۰ نفر مربی در قالب طرح های مختلف با این اداره کل همکاری دارند که تلاش داریم این رقم امسال افزایش یابد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha