یاوران وقف و بقاع متبرکه استان کرمانشاه تجلیل شدند

کرمانشاه - ایرنا - یاوران وقف و بقاع متبرکه کرمانشاه اعم از متولیان امامزاده‌ها، هیات‌های امنا بقاع متبرکه‌ها و مسئولانی که در این راستا خدمت رسانی داشته‌اند، روز دوشنبه در مراسمی با حضور آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این مراسم گفت: در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از محل سهم وقف کمک به دانش موقوفه ها؛ چهار هزار بسته دانش آموزی بین دانش آموزان استان توزیع شد.

 حجت الاسلام «محمد صالحی» همچنین از کمک ۵۰۰ میلیون تومانی اوقاف به بیماران نیازمند استان خبر داد و افزود: اداره کل اوقاف استان کرمانشاه همچنین از محل وقف کمک به ترویج دین به زوار اربعین، حوزه های علمیه و طلاب دینی هزینه کرده است.

وی در ادامه خواستار ترویج فرهنگ وقف در جامعه همانند پیشینیان استان کرمانشاه شد که در کشور جایگاه برتر در امر وقف دارد.

یاوران وقف و بقاع متبرکه استان کرمانشاه تجلیل شدند

مستاجرانی که در اراضی وقفی ساکن هستند باید دیِن شرعی خود را به وقف پرداخت کنند

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به اینکه در شهر کرمانشاه اراضی ۶ دانگ و چهار دانگ اوقافی وجود دارد؛ خواستار پرداخت حق وقف از سوی مستاجران این اراضی وقفی شد و گفت: این دیِن دینی و شرعی است و اگر پرداخت نکنند برگردان آنها می ماند.

وی با اشاره به مناطق شهری ۲۲ بهمن، چقاگُلان، شاطر آباد، جعفرآباد و فدک شهر کرمانشاه گفت: بسیاری از ساکنان این مناطق نمی‌دانند به اوقاف بدهکار هستند وگرنه کرایه خودشان را پرداخت می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه خواستار اطلاع رسانی و آگاه سازی به مستاجران اراضی اوقافی شد که خدای نکرده فردا و پس فردایی مدیون و دیِن شرعی برگردن آنها نماند.

در پایان این مراسم از یاوران وقف و بقاع متبرکه استان کرمانشاه با حضور آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه تجلیل شد.

استان کرمانشاه دارای ۶۷ بقعه متبرکه و ۲ هزار و ۹ موقوفه منتفعی و انتفاعی با ۵۲ هزار و ۴۲۳ رقبه است، یکی از بزرگترین موقوفات استان کرمانشاه موقوفه مرحوم حاج شیخ عبدالاحد کرکوکی با بیش از ۲۲ هزار رقبه است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha