امام جمعه کرمانشاه: انقلاب اسلامی ایران پشتوانه عظیم مردمی دارد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اعلام اینکه انقلاب اسلامی ایران پشتوانه عظیم مردمی دارد، گفت: این انقلاب منبعث از اسلام و ایران معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص) است و در این جامعه هیچ نشاطی بالاتر از خدمت کردن به نظام اسلامی و ولایت نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» روز دوشنبه در همایش یاوران وقف در حسینیه امام خمینی (ره)، با اشاره به اتفاقات اخیر استان، افزود: این سر و صداهای اخیر نشان قدرت کشور است و فرزندان نوجوان ما گول می خورند، خط دهی این سرو صدا ها از خارج است که ماموران را خسته کنند، لذا معاندان بدانند، هشت سال دفاع مقدس اینها را خسته نکرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب پشتوانه عظیم مردمی دارد، گفت: خارج نشینان بدانند در این سالیان مردم چقدر شهید تشییع کردند، بنابراین بدانید ایران بیدی نیست که بخواهد با این بادها بلرزد، چون خوشبختانه اسلام تمام این موارد را مدیریت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به سنت وقف از این سنت به عنوان یک برنامه های هدفمند گذشتگان نام برد که باید حفظ شود و گفت: وقف حرکت ارزشمند گذشتگان است لذا باید آن را پاس بداریم و این فرهنگ بزرگ الهی را به آیندگان منتقل کنیم.

آیت الله با مهم دانستن خدمت به مردم افزود: اگر در برنامه هایمان مردم فراموش شوند، کارها ابتر است لذا مدام باید منشأ خیر برکت وخدمت کردن به مردم باشیم.

وی تأکید کرد: آثار خیر همواره ماندگار است و به عنوان صدقه جاری در جامعه حضور دارد و این از مدیریت اسلام است، چون مدیریت اسلامی منبعث از وحی است و در عالم بی نظیر است، در تمام امور مدیریت اسلام حضور دارد، زیرا ۱۴۰۰ سال فقه زنده است و دست به دست می چرخد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: مراجع ما قواعدی مطرح کردند که با آن ها می توانیم زندگی کنیم، لذا اداره اوقاف باید موقوفات را مدیریت کند و با تبیین این برنامه دینی، اندیشه مردم را نسبت به این سنت ارزشمند الهی روشن نماید.

آیت الله علما افزود: سنت وقف در کرمانشاه با عالیترین شکل ممکن صورت گرفته و مردم اهتمام داشته اند، از اول گذشتگان ما با سنت وقف به ما درس داده اند، لذا وقف جزو مدیریت اسلام است که اگر به درستی ادا شود فقیری نخواهیم داشت، و رفاه در جامعه ساری می شود.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با یادآوری کاروانسراهای استان کرمانشاه اظهار داشت: همین کاروانسرای های استان کرمانشاه عمدتا وقف بوده و اگر مدیریت شوند جامعه غنی می شود، لذا باید وقف را زنده نگه داریم و سعی کنیم واقف باشیم و این سنت الهی را به آیندگان منتقل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha