۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۹:۲۷
کد خبر: 84903596
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مصرف سوخت سی. ان. جی در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: نیمه نخست امسال، ۳۱۱ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۸۴۰ مترمکعب سی. ان. جی در این منطقه مصرف شده که نشانگر رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

علی اصغر اصغری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه پارسال ۲۸۷ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۶۵۳ مترمکعب سوخت سی. ان. جی در این منطقه به مصرف رسید.

وی ادامه داد: در مردادماه امسال با ۱۲ درصد رشد بیشترین و در خرداد ماه امسال با سه درصد رشد کمترین افزایش مصرف نسبت به پارسال رخ داده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: همچنین طی این مدت، ۹۸۷ میلیون و ۵۵۹ هزار لیتر بنزین در سطح منطقه مصرف شده است.

اصغری با اشاره به بازدیدهای دوره ای به عمل آمده توسط مسوولان منطقه و گروههای کارشناسی اعزامی با بررسی نحوه عملکرد سوخت رسانی جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی استان افزود: کارکنان منطقه تمام سعی خود در روزهای پایانی ماه صفر و شهریورماه صرف نظارت مطلوب بر سوخت رسانی بی وقفه و به هنگام به کاروان‌های انتقال دهنده شهروندان برای شرکت در مراسم بزرگ روزهای پایانی ماه صفر کردند و هم اکنون نیز عرضه سوخت بدون وقفه و شبانه روزی در حال انجام است.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی شهرستان های مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت‌جام، تایباد، درگز و سرخس را زیر پوشش خدمات خود دارد. دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی زیر پوشش خدمات ۲ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه و منطقه سبزوار هستند. 

رشد ۱۶ درصدی مصرف انواع فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ تربت‌حیدریه نیز گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۹۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در حوزه عملیاتی منطقه توزیع شد که این میزان، گواه افزایش ۱۶ درصدی مصرف انواع فرآورده در این منطقه است.

جواد بلندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در ۶ ماه نخست امسال مصرف بنزین ۲۶ درصد، مصرف نفت گاز ۱۰ درصد و مصرف گاز طبیعی (سی.ان.جی)  به عنوان سوخت جایگزین مصرف بنزین، هشت درصد افزایش داشت اما به تبع افزایش مصرف گاز طبیعی، شاهد صرفه‌جویی در مصرف بنزین نیز بوده‌ایم.

وی دلیل افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی در این منطقه را افزایش سفرهای تابستانی و به خصوص افزایش تردد بالای زائران حضرت ثامن‌الحجج (ع) در محورهای مواصلاتی منطقه طی ماه‌های محرم و صفر عنوان کرد اما با این حال گفت: تلاش بی‌وقفه همکاران مانع ایجاد هر گونه خلل در مسیر سوخت‌رسانی شد.

مدیر شرکت نفت منطقه‌ تربت‌حیدریه گفت: همچنین در مدت یاد شده با توجه به اجرای طرح توزیع ‌الکترونیکی فرآورده‌های‌نفتی، پایش مصرف‌ کنندگان نفت‌سوز، توسعه‌ شبکه ‌گازرسانی و بهره‌مندی همشهریان از گاز طبیعی، مصرف نفت‌سفید ۳۴، مصرف گاز مایع ۱۴ و مصرف نفت کوره ۷۴ درصد کاهش پیدا کرد.

بلندی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: در مدت یاد شده ۲ هزار و ۲۶۸ نفر - ساعت آموزش در ۱۰ دوره، آموزش‌های بهداشت ایمنی و محیط زیست، سلامت اداری و اصول تغذیه و نیز ۲ هزار و ۴۰۰ نفر - ساعت آموزش غیرحضوری در ۱۲ جلسه و در بستر سامانه آموزشی جام ویژه کارکنان منطقه برگزار شد.  

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی به منظور به روز رسانی و ارتقای سطح آگاهی، حفظ آمادگی کارکنان منطقه، رانندگان نفتکش، کارکنان و متصدیان مجاری عرضه سوخت مایع و طبیعی در مواجهه با حوادث احتمالی بود که در اولویت برنامه‌های شرکت قرار دارد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان را تحت پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha