۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبر: 84903803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاریخ پایان ممنوعیت صید میگو در هرمزگان اعلام شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: کمیته مدیریت صید شیلات استان  ۱۶ مهرماه را به عنوان زمان رفع ممنوعیت صید میگو و از سرگیری صید آن در آب‌های استان تصویب و اعلام کرد.

عبدالرسول دریایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در فصل صید میگو تنها شناورهای کلاس لنج صیادی میگوگیر مجاز به فعالیت صید میگو هستند و تعدادی قایق نیز به عنوان شناورهای جمع آوری کننده صید میگو در کنار شناورها فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰۰ فروند لنج صیادی میگوگیر و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال فعال باشند.

دریایی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، پیشنهاد ادغام صیدگاه‌های میگوی استان (۶صیدگاه) وتعیین سه صیدگاه درصورت وجود ذخیره مناسب، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صیدشناورها، جلوگیری ازصید شناورها در شب  و خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از مهمترین برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال است.

به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان صیدگاه میگو بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید استان به صورت یکپارچه از منطقه کوهستک در شهرستان سیریک تا منطقه درگهان در شهرستان قشم خواهد بود و زمان پایان فصل صید نیز در فرصت بعدی اعلام خواهد شد.

طرح دریابست (ممنوعیت صید میگو) با هدف حفاظت از مولدین و نوزادان آبزیان در صیدگاه‌ها و ترمیم ذخایر و فرصتی برای احیای نسل انواع آبزیان از یکم مهر در آب‌های هرمزگان آغاز شد که تا ۱۵مهرماه ادامه خواهد داشت.