۱۹ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند

مشهد-ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون مشهد و ۱۸ شهرستان استان خراسان رضوی، در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

دکتر محمد پهلوان کاشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس شهرهای مشهد، تایباد، بینالود، تربت جام، تربت حیدریه، جوین، چناران، خواف، خوشاب، داورزن، رشتخوار، زاوه، سرخس، صالح آباد، قوچان، گناباد، گلبهار، زبرخان و نیشابور در شرایط آبی دسته بندی کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۳ شهرستان استان خراسان رضوی شامل شهرستان‌های ششتمد، باخرز، بجستان، بردسکن، جغتای، خلیل آباد، درگز، سبزوار، فریمان، فیروزه، کاشمر، کلات و مه‌ولات در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که هم اکنون هیچ یک از مناطق استان خراسان رضوی در شرایط قرمز نیست گفت: تنها شهرستان کوهسرخ در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که همچنان روند ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی کاهشی است گفت: طی یک روز گذشته ۱۱ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۴۷۱ تن رسیده است.

۶۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۸۳۵ دز اول، ۵۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۷۹۶ دز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۲۸۶، دز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۹۱۷ دز رسیده است.

هم اینک ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۹۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز  قرار ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha