۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84908173
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رقابت‌های پارالمپیک در مدارس با نیازهای ویژه کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- همزمان با آغاز هفته پارالمپیک، رقابت‌های ورزشی درون مدرسه‌ای ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از امروز دوشنبه در مدارس استثنایی استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز دوشنبه در آیین افتتاحیه این رقابت‌ها در سنندج اظهار داشت: رقابت‌های پارالمپیک با هدف شناسایی توانمندی‌ها و استعدادیابی دانش آموزان از ۱۸ تا ۲۴ مهرجاری با شعار تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی در مدارس استثنایی استان برگزار می شود.

طالب محمدی افزود: بیش از هزار و ۴۳۰ دانش‌آموزبا نیاز ویژه ذهنی، آسیب دیده بینایی و شنوایی، چند معلولیتی، دارای اختلالات رفتاری - هیجانی وجسمی - حرکتی با هدف استعدادیابی و ارتقای توانمندی‌ها در این رقابت ها شرکت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های دورن مدرسه‌ای در ۲۰ مدرسه مستقل و ۵۴ مدرسه ضمیمه با نیاز ویژه استان به مناسبت هفته پارالمپیک، اضافه کرد: ۵۴۰ دانش آموز تحت آموزش تلفیقی فراگیر نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند، می توانند در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: رقابت‌های پارالمپیک در رشته‌های دو و میدانی، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، فوتسال و هولاهوپ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار و نفرات برتر شناسایی و استعدادیابی می شوند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت این رقابت‌ها در شناسایی استعدادها و کشف توانمندی‌ها گفت: ورزش ابزاری مهم برای ایجاد نشاط در جامعه و تربیت اجتماعی دانش آموزان است و پارالمپیک روز ملی توانمندسازی اراده، امیدواری، اعتماد به نفس و گسترش برابری است.

"پارالمپیک و افتخار آفرینی"، "پارالمپیک و مدارس استثنایی"، "پارالمپیک و رسانه"، " پارالمپیک و بهزیستی"، "پارالمپیک و میثاق با شهدا"، "پارالمپیک و خانواده " و "روز ملی پارالمپیک" عناوین روزهای هفته ملی پارالمپیک است.

رقابت‌های ورزشی درون مدرسه‌ای ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از ۱۸ تا ۲۴ مهرجاری با شعار تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی در مدارس استثنایی استان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha