۸۰ درصد مباحث درمانی ایثارگران قزوین از طریق بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین با بیان اینکه ۸۰ درصد مباحث درمانی جامعه ایثارگران از طریق بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود، گفت: تاخیر در پرداخت به موقع سرانه بیمه تکمیلی موجب بروز مشکلاتی برای این قشر و لغو قراردادهای پزشکان متخصص، داروخانه‌، بیمارستان‌های خصوصی و مراکز درمانگاهی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمیه اسمعیلی روز دوشنبه در جلسه مدیران این نهاد در تشریح مشکلات و چالش‌های معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: بهداشت یکی از مهمترین مباحثی است که در معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مغفول مانده و می‌طلبد با توجه به نیازهایی که در این حوزه برای ایثارگران احساس می‌شود، مسوولان ورود بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: براساس برنامه های ارایه شده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها با مراکز جدید درمانی بایستی قراردادهای لازم را ببندند اما به دلیل مشکلات مطرح شده، هیچ مرکزی برای انعقاد قرارداد همکاری نمی‌کند و همین موجب محقق نشدن برنامه‌ها شده است.

به گفته اسمعیلی، پزشکان برای پایش سلامت ایثارگران در منزل به دلیل مشکلاتی که وجود دارد علاقه‌ای به انعقاد قرارداد با بیمه دی ندارند که در این رابطه باید راهکارهای لازم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: برخی از تعرفه‌های بیمه دی برای ارایه خدمت به جامعه ایثارگران منطقی نیست، به عنوان مثال آمبولانس و انجام فیزیوتراپی در منزل که مهمترین خدمات به شمار می روند به دلیل تعرفه پایین، هیچ مرکزی حاضر به انعقاد قرارداد با این بیمه نیست.

این مسوول تاکید کرد: جامعه ایثارگران جهت رفع مشکلات مربوط به بیمه دی، به کارکنان واحد بهداشت و درمان مراجعه می‌کنند و همین مساله موجب هدر رفت زمان و انرژی نیروی انسانی معاونت بهداشت در پاسخگویی به این افراد می‌شود.

این مسوول به پرداخت هزینه حق پرستاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: هزینه حق پرستاری به والدین شهدا با بیش از ۷۵ سال سن، به آنان پرداخت می‌شود اما بایستی چنین هزینه هایی به صورت عادلانه و یکسان در سطح استان پرداخت شود تا موجبات نارضایتی برای هیچ یک از ایثارگران و خانواده های آنان پیش نیاید.

اسعمیلی، کمبود نیروی انسانی متخصص در معاونت بهداشت و درمان را یکی دیگر از مشکلات این نهاد برشمرد و افزود: این مساله موجب کاهش ارایه خدمت به جامعه ایثارگران می‌شود که باید در رفع این مشکل اقدامات لازم صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha