استفاده از ظرفیت‌های ذاتی دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از وقوع جرم یک ضرورت است

اردبیل - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ذاتی دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از وقوع جرم در این استان تاکید کرد.

به گزارش اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری اردبیل، جلال آفاقی روز دوشنبه در جلسه کمیته پیشگیری از تخلفات شهری اردبیل به تبیین و تشریح اهمیت پیشگیری از تخلفات شهری پرداخت و اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم که می‌تواند در سیمای شهری نیز بسیار موثر باشد ساخت و سازهای صورت گرفته در شهر است که متاسفانه در سنوات گذشته اقدام پیشگیرانه خاصی در این حوزه صورت نگرفته و شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز بویژه در حاشیه شهر هستیم.

وی افزود: به اینگونه ساخت و سازها انشعاباتی از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل آب، برق  و گاز ارائه نمی شود و این محلات بستری برای وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به قانون و مقررات و بیان وظایف ذاتی و قانونی دستگاه‌های متولی در مقابله با ساخت و سازها به بیان راهکارهای قانونی در خصوص اعطای امتیازات انشعابات لازم پرداخت و گفت: مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اقدامات مشابه انجام شده در استان‌های همجوار نسبت به رفع مشکلات اینگونه ساخت و سازها اقدام نمایند.

وی همچنین ازترافیک شهری بویژه عدم ساماندهی وانت بارهای میوه فروش و عدم مدیریت اصولی ترافیک شهری انتقاد کرد و ادامه داد: بحث تجهیز اتاق کنترل ترافیک و اتخاذ تصمیمات فنی در باره کنترل ترافیک که خود می‌تواند عاملی برای پیشگیری از جرائم بویژه پیشگیری از نزاع و خشونت باشد ، یک ضرورت است و امید است مسئولان شهری به این مقوله بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

لزوم اجرای کمربند سبز اردبیل ، اجرای پنجره واحد زمین و پنجره واحد خدمات دولتی از دیگر تاکیدات معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha