دادگستری استان اردبیل عملکرد ادارات در کاهش جرائم را رصد می‌کند

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: اقدامات دستگاه‌ها و نهادها در راستای پیشگیری از وقوع جرم از سوی این اداره کل رصد می‌شود تا علاوه بر مقایسه عملکردها نسبت سنوات قبل، میزان نمود عینی کارکردها در جامعه به صورت کاربردی و ملموس تشریح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسین کثیرلو روز دوشنبه در جلسه کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت در دادگستری کل استان اردبیل با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم مختص یک دستگاه و نهاد نیست، خاطرنشان کرد: برای دست یافتن به نتیجه رضایت بخش باید با کارشناسی‌های دقیق و برنامه ریزی‌های صحیح علمی با آسیب‌هایی مثل سرقت مقابله شود.

وی با اشاره به برخی عوامل موثر در وقوع آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت، وضعیت اقتصادی را از مهمترین علل این رفتار ارزیابی کرد و گفت: دستگاه‌های متولی با ایجاد بسترهای مناسب تولید و اشتغال، از افزایش سرقت در جامعه جلوگیری کنند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم به برخورد جدی با مجرمین است، از صدور احکام قاطع و بازدارنده برای سارقین خبر داد.

جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این جلسه گفت: به منظور پیشگیری و مقابله جدی با وقوع سرقت، کمیته ای در پایتخت و مراکز استان‌ها تشکیل شده است و ۱۰ دستگاه به عنوان عضو اصلی، متولی مقابله و پیشگیری از وقوع جرم هستند و وظایف و مسئولیت دستگاه‌ها تشریح شده است.

وی گفت: در همین راستا سومین جلسه این کمیته در استان تشکیل شده و نحوه عملکرد دستگاه‌های عضو جلسه تشریح و مورد رصد و نظارت قرار گرفته است و متاسفانه آمار وقوع جرائم سرقت نسبت به سال قبل روند افزایشی داشته است.

طاهری فرد معاون دادستان مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به برخی بسترهای وقوع سرقت بر لزوم ساماندهی صنوف ، ضایعات فروشی‌ها، نظارت دستگاه‌ها بر اموال و تجهیزات خود و ساماندهی حاشیه شهرها تاکید کرد.

وی همچنین هماهنگی ، همکاری، تعامل و هم افزایی همه دستگاه‌ها به ویژه همفکری در ارایه راهکارهای عملی در مناطق کم برخوردار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه سرقت را ضروری دانست.

در این جلسه مدیرعامل شرکت برق و فرمانده نیروی انتظامی گزارشی از اقدامات و عملکرد پیشگیرانه خود ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha