۱۲ نفر در تاسیسات آبی و آبگرم‌های استان اردبیل غرق شدند

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ نفر به علت بی‌توجهی به هشدارهای ایمنی در تاسیسات آبی و آبگرم‌های استان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا از آب منطقه ای استان اردبیل، علی حیدری در جلسه کمیته حقوقی شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ مورد غرق شدگی در مناطق مختلف استان ثبت شده که از این تعداد ۱۰ نفر در منابع آبی از جمله رودخانه‌ها، مخازن آبی پشت سدها و کانال‌های آب و ۲ نفر هم در آبگرم‌ها جان خود را از دست داده و ۲ نفر دیگر نیز با انجام عملیات نجات و اقدامات پزشکی به موقع از مرگ نجات یافته اند.

وی اضافه کرد: در فصل گرما تعدادی از مردم بدون توجه به هشدارها و اطلاعیه‌ها در سدها و تاسیسات آبی شنا می‌کنند و این امر همواره با خطرهای جانی و احتمال غرق شدن همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل اضافه کرد: کانال مغان با ثبت هفت مورد غرق شدگی بیشترین آمار مرگ در تاسیسات آبی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شنا نکردن در منابع آبی مختلف بهترین و ایمن‌ترین توصیه به شهروندان برای مواجه نشدن با مرگ است، افزود: شنا کردن در این اماکن حتی برای افرادی که با فنون شنا نیز آشنایی لازم را دارند خطرآفرین است.

حیدری خاطرنشان کرد: مواردی دیده شده که افراد حتی با فنون شنا نیز آشنایی لازم را دارند ولی به دلیل نبود آمادگی جسمانی هنگام شنا دچار حوادث مختلف شده‌اند که یکی از مواردی که زیاد مشاهده شده، اسپاسم عضلانی است.

وی به اختلاف دمای لایه‌های آب در سدهای استان اشاره کرد و گفت: لایه‌های زیرین آب سدها بسیار سرد است و ورود ناگهانی شناگران به این لایه‌ها ممکن است سبب سکته یا اسپاسم عضلانی شود ضمن آن که شنا در رودخانه‌ها نیز خطراتی از جمله جریان‌های شدید و اعماق آب ناشناخته‌ای دارد که همگی خطرآفرین هستند.

حیدری ادامه داد: جهت ایمن‌سازی و کاهش وقوع حوادث در استخرها و آب‌های گرم، همایشی با محوریت شرکت آب منطقه‌ای و همکاری دستگاه‌های مربوطه در اردبیل برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha