۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱:۳۴
کد خبرنگار: 863
کد خبر: 84909935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شخصیت های مذهبی افغانستان: دشمنان، وحدت مردم را هدف گرفته‌اند

تهران - ایرنا - همزمان با هفته وحدت، شخصیت های دینی و بزرگان اقوام در افغانستان با تاکید بر ضرورت حفظ اتحاد میان مردم، در ارتباط با حمله‌های اخیر در کابل می‌گویند که حمله علیه یک قوم خاص ماهیت اطلاعاتی و امنیتی دارد و این حمله‌ها برای ایجاد اختلاف میان مردم و اقوام کشور انجام می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از طلوع نیوز، عالمان دینی در نشستی با عنوان"هفته برادری" در قندهار، از حکومت طالبان خواستند که امنیت مسجدها و مرکزهای آموزشی را به ویژه در شهرهای بزرگ، تامین کند.

سردار محمد زاهدی، رییس علمای اهل تشیع قندهار، گفت: «اگر شما بیایید و از وحدت میان مذاهب سخن بگویید هیچ کسی شما را تشویق نخواهد نکرد؛ اما اگر شما درباره اختلافات سخن بگویید چندین نفر پیدا خواهد شد که شما را تشویق کند.»

حاضران در این نشست تاکید داشتند که نباید به این حمله‌ها رنگ قومی و مذهبی داده شود.

سلطان محمد سلطانی از شخصیت های قومی قندهار در این باره گفت: حمله‌ای که چند روز پیش در مرکز آموزشی کاج در کابل صورت گرفت، با هدف ایجاد تفرقه میان ما انجام شده‌است.

روح الله یکی دیگر از شخصیت های قندها گفت: برتری ما بر اساس قوم و نژاد نیست بل برتر ما بر اساس تقوا است. 

عالمان دین و شخصیت های قندهار از حکومت طالبان می‌خواهند که در تامین امنیت تلاش کند و نگذارد که میان شهروندان کشور تفرقه قومی و مذهبی ایجاد شود.

فیض الحق مغفوری، از شخصیت های دینی هم : خواهش ما این است که اتحاد و اتفاق خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم میان ما تفرقه ایجاد شود.

شمس کامران از شهروندان قندها می‌گوید: مردم از وقوع حمله‌های اخیر همه افغان‌ها متأثر شده‌اند، این حمله به یک قوم خاص نبود این حمله علیه همه افغان‌ها بود.

در روزهای گذشته نیز نشست هایی در شهرهای مختلف افغانستان با محوریت هفته وحدت برگزار شد و شخصیت های علمی ، فرهنگی و مذهبی افغانستان از اقوام شیعه و سنی در این نشست ها برضرورت حفظ وحدت و یکپارچی میان مردم و اقوام افغانستان بویژه در شرایط کنونی تاکید کردند و از حکومت طالبان نیز خواستند تلاش بیشتری برای تحقق وعده هایش برای تامین امنیت همه اقوام انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha