۳۸۰ مدرسه در استان همدان مجری طرح «نماد»

همدان- ایرنا- طرح ملی «نماد» یا همان خط چهار رقمی ۱۵۷۰، نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است که از مهر ماه سال گذشته در استان همدان راه اندازی شد و اکنون ۳۸۰ مدرسه مجری این طرح هستند.

به گزارش ایرنا، خط ملی «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) با محوریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان و با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش این آسیب‌ فعال است.

این خط تلفن با شماره اختصاصی ۱۵۷۰، به منظور اجرای فراگیر و گسترده برنامه ملی نماد برای تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی مشاوره ای، تخصص روان شناختی و مددکاری اجتماعی راه‌اندازی شده است.

در خط ۱۵۷۰ یک تیم مشاوره به صورت محرمانه فعال هستند و با هدف مداخله سریع و به موقع پاسخگویی به آسیب های اجتماعی از جمله جسمی، ذهنی و عاطفی ایجاد شده است.

این خط چهار رقمی از ساعت هشت صبح تا هشت شب، در ۲ نوبت کاری، آماده ارائه خدمات به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری سومین جلسه آموزشی برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) خبر داد.

«مجتبی قمری» افزود: برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) به عنوان یکی از برنامه های تحولی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، فرایند جامعی را از شناسایی تا آموزش، درمان و مددکاری اجتماعی، شامل می شود.

وی اظهار داشت: طرح نماد اکنون در ۳۸۰ مدرسه در شهرستان های بهار، نهاوند، ملایر و نواحی  یک و ۲ در حال اجرا است.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۰۷ هزار دانش آموز در مدارس استان همدان تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha