۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84921021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: نظام اجازه نمی دهد حتی یک نفر بی سواد بماند

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۳ سال از عمر پر برکت خود همواره با بی‌سوادی مبارزه کرده و اجازه نمی‌دهد حتی یک نفر در کشور بی‌سواد باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «محمدباقر برقراری» عصر یکشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر اظهار داشت: البته نباید فراموش کرد که بی‌سواد ماندن جامعه و ضربه زدن به فرهنگ غنی ایران نیز همواره ۲ هدف اساسی و همیشگی دشمنان حتی پیش از پیروزی انقلاب و همان دوران ستم شاهی بوده است

وی یادآور شد: پایه های نظام و درخت تنومند انقلاب اسلامی را باید با اقدام ها و فعالیت های متنوع و شاخص فرهنگی بیشتر از گذشته مستحکم تر کنیم.

دشمن چون توان ضربه زدن به اصل نظام جمهوری اسلامی را ندارد، می‌خواهد به پایه‌های نظام که همان جوانان و نوجوانان هستند، آسیب برساند.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم نسل جوان امروز را نسبت به نیت‌ها و توطئه های شوم دشمنان علیه نظام آگاه کنیم و نباید در این زمینه کوتاهی کرد تا حتی اگر نگاه آنها نسبت به دنیای غرب و آمریکا و انگلیس خوش‌بینانه باشد بتوان با آگاهی بخشی و انجام فعالیت های فرهنگی این نگاه را هم تغییر دهیم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با سختی‌های زیادی بنا شده و امروز به سن ۴۳ سالگی رسیده است، ادامه داد: در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب نشان دادیم که راه را درست پیش می‌رویم و دشمن همواره می‌داند این نظام برای آنها دردسر آفرین است.

حجت الاسلام برقراری افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو نظام دینی و با وجود تمامی تحریم‌ها و تهدیدها، روز به روز در حال پیشرفت و اقتدار است.

امام جمعه ملایر در بخش دیگیری از سخنان خود ادامه داد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، باید اقدامات فرهنگی گسترده و راهبردی انجام دهیم که تجهیز کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های تخصصی و کارشناسی برای سنین و گروه‌های مختلف، یک راه عملی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها و نهادها باید در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند، یادآور شد: وجود پنج امام جمعه، اساتید و نخبگان دانشگاه‌ها، طلبه‌های حوزه علمیه و روحانیون در این شهرستان، ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید در حوزه مسایل فرهنگی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی مدرسه‌ای در ملایر با دستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: این مدرسه که به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شده و به زودی توسط وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود، باید به پایگاه فرهنگی در این شهر تبدیل شود.

امام جمعه ملایر: نظام اجازه نمی دهد حتی یک نفر بی سواد بماند

امام جمعه ملایر پیشنهاد کرد: سال آینده به مناسبت گرامیداشت افتتاح مدرسه شهید سلیمانی، از سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران دعوت شود و این مدرسه به عنوان یک یادمان برای سردار شهید سلیمانی و پایگاهی فرهنگی برای آموزش و پرورش و برگزاری دوره‌های آموزشی و تبیینی باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر هم در این نشست با بیان اینکه دشمن در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب به دنبال ضربه زدن به نظام از مسیر و حوزه فرهنگی بوده است، گفت: دشمنان بدانند که قدرت تکان دادن و آسیب زدن به درخت تنومند انقلاب اسلامی را ندارند.

«حسین فارسی» بیان کرد: نمونه بارز ناتوانی دشمنان در حوادث و اتفاقات اخیر در کشور نمایان شد و با شجاعت و درایت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و درخشش خوب مردم، نقشه‌های شوم آنان بار دیگر نقش بر آب شد.

وی افزود: نقش خانواده بزرگ آموزش و پرورش را در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان مهم و اثرگذار دانست و افزود: کارهای فرهنگی باید قوی‌تر از قبل برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر خواستار شناسایی پروژه‌های قابل اجرا در حوزه فرهنگی و مسایل اجتماعی توسط آموزش و پرورش شد و بیان کرد: در این حوزه ظرفیت دستگاه‌های اجرایی باید به کار گرفته شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت طراحی پروژه های شاخص در حوزه فرهنگی ، تربیتی و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: کار باید از درون بدنه دانش‌آموزی بجوشد و دانش‌آموزان خودشان هم مجری باشند و در کارها و امورات مربوط به حوزه آموزش و پرورش هم دخیل شوند.

«هادی بیگی‌نژاد» افزود: در صورت تعریف پروژه‌های فرهنگی و تربیتی، ما نیز در حد توان در طراحی، عملیاتی شدن پروژه‌ها و کمک‌های مالی کمک خواهیم کرد.

افتتاح مدرسه شهید سلیمانی با حضور وزیر آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز برپایی نماز جماعت در مدارس، علم متعهدانه و مسئولانه، پرداختن به شهدا و دفاع مقدس را یک طرح سه‌گانه دانست که در دستگاه تعلیم و تربیت تعریف شده است.

"مهدی عابدینی‌نیا" اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را طرحی بزرگ از سوی دولت سبزدهم برشمرد و افزود: کسب موفقیت‌های بزرگ طی یکسال گذشته توسط دانش‌آموزان ملایری، نشان از این دارد که معلمان و دانش‌آموزان در عرصه بوده و آموزش و پرورش همواره پای نظام است. 

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته بسیاری از مشکلات همچون شیوع ویروس کرونا و کمبود نیروی‌های متخصص آموزشی، آسیب‌های زیادی را به این حوزه وارد کرد، گفت : با این وجود تمام سعی و تلاش ما این بود که دانش‌آموزان از عرصه تعلیم و تربیت جا نمانند. 

مدیر آموزش و پرورش ملایر کمبود مربیان پرورشی را یکی از معضلات طی سال‌های اخیر در مدارس عنوان و بیان کرد: از ۲۸۷ مدرسه ملایر در ۵۶ مدرسه معاون پرورشی داریم و کمبود مربی امور تربیتی و مشاوره، موجب آسیب در حوزه تعلیم و تربیت مدارس است. 

عابدینی‌نیا با بیان اینکه برای حوزه پرورشی و کارهای فرهنگی و تربیتی در مدارس نیازمند بودجه هستیم، از افتتاح چندین پروژه آموزشی در ۲۶ آبان با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد و افزود: افتتاح مدرسه دخترانه شهید سلیمانی شهر ملایر، مدرسه ۱۲ کلاسه مهر پدری، سینما فرهنگیان و چندین پروژه دیگر در بخش سامن و جوکار از برنامه‌های وزیر در ملایر است. 

به گزارش ایرنا؛ بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در شهرستان ملایر مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha