۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84910326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس سازمان بهره وری: بهره وری نیروی انسانی در کشور منفی یک درصد است

خرم‌آباد - ایرنا - رییس سازمان بهره وری کشور گفت: میزان رشد بهره وری نیروی انسانی دستگاه های دولتی، عمومی و خصوصی کشور حدود منفی یک درصد است.

"میرسامان پیشوایی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهره وری نیروی انسانی تنها ویژه کارکنان دولت نیست بلکه شامل بخش خصوصی و عمومی نیز می شود.

وی اظهار داشت: وضعیت بهره وری نیروی انسانی در کشور قابل قبول نیست و بر اساس ارزیابی ها، آمار متوسط ۱۰ ساله بهره وری نیروی انسانی در کشور حدود منفی یک درصد می باشد که نیروی مازاد، کارایی پایین و عدم استفاده بهینه از وقت موجب این امر شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور سازمان استخدامی برنامه هایی برای ترمیم وضعیت بهره وری دارد تا در نوع استخدام، جبران خدمات و ارزیابی عملکرد نیروی انسانی لحاظ شود.

پیشوایی اضافه کرد: برخی اقدامات همانند اصلاح حقوق در حال انجام است و در قانون بودجه امسال نیز  اتصال بهره وری به جبران خدمات دیده شده است  که باید سازمان استخدامی کشور آیین نامه آن را تصویب و تدوین کند و برای ابلاغ به هیات دولت بفرستد.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود دولت بتواند این مهم را طی ۲ تا سه ماه آینده ابلاغ کند که امیدواریم در ارتقای بهره وری نیروی انسانی در کشور موثر باشد.

رییس سازمان بهره وری کشور همچنین گفت: با توجه به تاکید رییس جمهور مبنی بر تحقق  ۳.۵ درصد از هست درصد رشد اقتصادی مورد نظر از محل بهره وری، این سازمان بازدید استانی و دستگاهی را در اولویت قرارداده است تا مسایل با حضور مدیران استان و دستگاه ها آسیب شناسی و وضعیت بهره وری گزارش داده شود.

پیشوایی افزود: دستگاه ها موظف هستند برنامه های ارتقای بهره وری را در کمیته بهره وری به تصویب برسانند و سه ماه یکبار پایش  و به هیات دولت گزارش داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha