گرد و خاک محلی و غبار، نواحی غربی کرمانشاه را فرا گرفت

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: گرد و خاک محلی و غبار نواحی از غرب استان را صبح امروز شنبه فراگرفته و این شرایط جوی تا فردا یکشنبه تداوم خواهد داشت.

«سعید قاسمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، از روز گذشته تا فردا عبور امواجی کم رطوبت از جو منطقه، به تناوب سبب ابرناکی و وزش باد در سطح استان خواهند شد.

وی افزود: تشدید سرعت وزش باد در ساعاتی از روز گذشته (جمعه) و امروز، علاوه بر گرد و خاک محلی سبب نفوذ غبار، بخصوص به جو نواحی غربی استان نیز می شود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: حداقل دمای هوا نیز تا روز یکشنبه به طور مختصر افزایش و در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه با تقویت نسبی شرایط پایدار و استقرار جوی آرام در منطقه، مجددا کاهش خواهد یافت.

وی میانگین سرعت وزش باد در این مدت در منطقه را حدود ۴۳ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

قاسمی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور به سه درجه و قصر شیرین با ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط استان بودند.

وی افزود: در همین مدت دمای شهرستان کرمانشاه بین هشت و ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی کرمانشاه دارای ۲۴ ایستگاه هواشناسی است که از این تعداد پنج ایستگاه (سینوبتیک) اصلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha