واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های خراسان رضوی موجود است

مشهد-ایرنا-مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی موجود است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ناصر امینی روز شنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا در فصول سرد، توصیه می شود مادران باردار و بیماران دارای بیماری زمینه ای، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر گروه مذکور بهتر است افراد بالای ۶۵ سال و کودکان که از سیستم ایمنی ضعیف برخوردار هستند، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا مسری است و می تواند تا ۱۴ روز در بدن بیمار باقی بماند، گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا در شرایطی انجام می گیرد که فرد علائم سرماخوردگی نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون آنفلوانزا نمی‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند، تصریح کرد: گرفتگی و آبریزش بینی، عطسه، بدن درد و خستگی کلی بدن از علائم ابتلا به آنفلوانزا است.

جدا از واکسن‌های آنفلوانزا که در بخش خصوصی و داروخانه ها موجود است، سالانه در بخش دولتی واکسن آنفلوانزا برای جامعه هدف در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همگام با کشور اختصاص می یابد که کارکنان بخش‌های عفونی، کارمندان محیط زیست، دامپزشکی و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید از جمله جامعه هدف در این زمینه به شمار می روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha