توسعه همکاری‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و پژوهشگاه علوم‌وفنون هسته‌ای

تهران- ایرنا- مدیران سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پژوهشگاه علوم‌وفنون هسته‌ای ایران ضمن آشنایی با فعالیت‌ها و توانایی‌ها، بر افزایش همکاری بین دو طرف تاکید کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جلسه هم‌افزایی حسن زمانیان معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و سید امیر حسین فقهی رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ایران به منظور تعامل و همکاری در جهت استفاده از ظرفیت‌ها و راهکارهای بهره‌مندی از مزیت و پتانسیل علمی و پژوهشی دو مجموعه در محل این سازمان برگزار شد.

زمانیان در ابتدای جلسه ضمن معرفی سازمان، توانمندی‌ها و دستاوردهای چند دهه اخیر هم‌چنین تجربه همکاری با پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ایران بیان کرد: از زمان مطرح شدن ایده‌ها از طرف پژوهشگران ما در پژوهشکده‌ها تا زمان تبدیل به محصول، تمام امکانات و ملزومات آن در سازمان در اختیار پژوهشگر است و این پشتیبانی و حمایت مغزافزاری و سخت افزاری است. علاوه بر آن در سازمان میزبان بیش از صد و چهل شرکت دانش بنیان و فناور هستیم که مغز افزار آنها نیز دانشمنمدان ما در پژوهشکده‌ها هستند. آمادگی داریم با استفاده از این امکانات و تجربه همکاری گذشته برای کمک به رفع نیازهای کشور همکاری‌ها را گسترش دهیم.

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و پژوهشگاه علوم‌وفنون هسته‌ای همکاری‌ها را گسترش می‌دهند

فقهی نیز با بیان اینکه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران شاخص‌ترین و معتبرترین مرکز تحقیقاتی و پژوهش کشور شناخته می‌شود، گفت: اینجانب با جایگاه سازمان از مدت‌ها پیش آشنا هستم و این سازمان با وجود دانشمندان و زیرساخت‌هایی که در سنوات گذشته این اساتید پیش بینی و فراهم کرده‌اند توانسته است افتخارات خوبی بدست آورد و می‌توانیم از تجربیات شما بهره‌مند شویم.

وی در ادامه عنوان کرد: می‌توانیم در حوزه‌های تحقیقاتی متنوع همکاری‌های خوبی داشته باشیم و در موضوع ارزیابی اختراعات، انجام پروژه‌های ملی و بین‌المللی و بسیاری موضوعات دیگر پژوهشگران مان را با هم هماهنگ کنیم و همکاری مشترک داشته باشیم. 

در پایان جلسه فقهی و مدیران پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ایران از توانمندی‌ها و دستاواردهای پژوهشگران سازمان در پژوهشکده‌های کشاورزی و مواد پیشرفته و انرژی‌های نو و هم‌چنین از شرکت‌های منتخب در پارک علم و فناوری سازمان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال ۱۳۵۹ با تصویب شورای انقلاب اسلامی تاسیس شد و تا کنون ماموریت‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون مرتبط با توسعه علوم و فناوری کشور برعهده داشته است.

این سازمان از یک پژوهشگاه به نام پژوهشگاه فناوری‌های نوین و هفت پژوهشکده مکانیک، کشاورزی، فناوری‌های نوین، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و فناوری‌های شیمیایی و مواد پیشرفته و انرژی های نو مشتمل بر گروه‌ های تخصصی مربوطه تشکیل شده که هم اکنون بیش از ۱۵۰ عضو هیات علمی و کارشناس پژوهشی در آنها مشغول فعالیت‌های تحقیقاتی و فناورانه هستند.

همچنین پارک علم و فناوری پژوهشگاه محل استقرار ۱۴۰ شرکت است که از این تعداد ۹۰ شرکت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف هستند. سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با توجه به داشتن نمایندگی یا مرکزیت تماس و ارتباط با بیش از ۱۰ سازمان بین المللی و منطقه‌ای یکی از نهادهای فعال در خصوص گسترش ارتباطات بین المللی علمی و پژوهشی در سطح کشور محسوب می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha