نخستین تفاهمنامه پیشگیری از اعتیاد خراسان رضوی با منطقه ویژه اقتصادی سرخس منعقد شد

مشهد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی گفت: نخستین تفاهمنامه همکاری مشترک اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی بهبودیافتگان مواد مخدر استان با منطقه ویژه اقتصادی سرخس به امضا رسیده است.

محمدحسین صالحی روز یکشنبه در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم‌نامه بین دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، فرمانداری شهرستان سرخس و منطقه ویژه اقتصادی سرخس امضا شده است.

وی ادامه داد: ایفای نقش موثر در خصوص مبارزه سخت افزاری و نرم افزاری با مواد مخدر و روان گردانها، تمرکز بر ارتقا و گسترش کمی و کیفی طرح‌های اجرایی در محیط‌های مختلف اجتماعی، استفاده از ظرفیت های تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی و مردمی، در راستای توسعه همکاری های بین بخشی برای اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر با اولویت پیشگیری و صیانت از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان پشتیبان اجرای برنامه های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان سرخس اقدام خواهد کرد.

وی بیان کرد: پشتیبانی و مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد از جمله تولید محتوا، آموزش، تبلیغ، جشنواره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی در شهرستان سرخس با هماهنگی و همکاری شورای هماهنگی استان و فرمانداری، مشارکت در برگزاری کارگاه آموزشی ویژه تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد برای تامین مربی و کارشناسان مجرب پیشگیری و حمایت از طرحهای توانمندسازی و صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد در سطح شهرستان از جمله تعهدات منطقه ویژه اقتصادی سرخس است.

صالحی افزود: تهیه، تولید و ارائه محتوای پیشگیری اولیه از اعتیاد با بهره گیری از ظرفیت های علمی و تخصصی در قالب پیام های کوتاه آموزشی موشن گرافی، نماهنگ، آموزش مربی مورد نیاز با هدف کادرسازی در راستای توسعه برنامه های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح شهرستان سرخس و ابلاغ سیاست های ستاد مبارزه با مواد مخدر درحوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد و صیانت بهبودیافتگان از جمله تعهدات در این زمینه به شمار می‌رود.

بر طبق آمارها حدود ۹ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی حضور دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری سرخس در فاصله  ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد واقع است. این شهرستان از سمت شمال و شرق هم مرز با کشور جمهوری ترکمنستان است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha