مهلت ارسال آثار برای شرکت در سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها تا پایان مهر تمدید شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: مهلت ارسال آثار برای شرکت در سوگواره ملی "پایتخت موکب‌ها" تا پایان مهر امسال تمدید شد تا علاقه مندان فرصت بیشتری برای شرکت در این سوگواره فرهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:فراخوان نخستین سوگواره ملی "پایتخت موکب‌ها" مرداد امسال از سوی تبلیغات اسلامی خوزستان در سه بخش اصلی عکس، پوستر و مستند و بخش جنبی عکاسی با گوشی تلفن همراه منتشر شد.

وی گفت:موضوع‌های سوگواره شامل شاخصه‌های فرهنگ موکب‌داری، جلوه‌های خاص از خدمت‌رسانی در پیاده‌روی اربعین حسینی، موکب نقطه اتصال ۲ملت ایران و عراق، بانوان و مواکب، خوزستان دروازه ورود تشیع و پایتخت موکب‌ها، موکب‌ها خدمت‌رسانی به زایران پیاده در ایام شهادت امام رضا (ع)، گسترش فرهنگ موکب‌داری در سراسر ایران به مناسبت‌های مختلف، موکب های خانگی، خدمت رسانی به زایران در خانه‌های مردم ایران و عراق است.

وی ادامه داد: طبق فراخوان اعلام شده صاحبان اثر، می‌توانند آثار خود را تا مهلت اعلام شده به نشانی mokebha.ir ارسال کنند.

قرار است جوایز مستند به ترتیب ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون ریال ، جوایز پوستر، ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون ریال و جوایز عکس ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون ریال به افراد اول تا سوم پرداخت شود.

حسین قائدی، فرهاد سلیمانی و سید عباس میرهاشمی داوران بخش عکس، مجتبی مجلسی، محمدرضا دوست محمدی و محمدصابر شیخ رضایی داوران بخش پوستر و مصطفی شوقی، عبدالحسین بدرلو و سید رائد امیری تهرانی داوران بخش مستند این سوگواره هستند.

به گزارش ایرنا در اربعین امسال حدود یک هزار و ۵۰۰ موکب در مرزهای چذابه و شلمچه ، ورودی ها و خروجی های استان خوزستان و حدود ۶۰ موکب خوزستانی در عراق به زایران اربعین خدمت رسانی کردند.

موکب‌های اربعین با جذب کمک های مردمی و خیرین هم اکنون بازویی ارزشمند و موثر برای کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از سیل و زلزله و مهار کرونا تبدیل شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha