هرمزگان رتبه دوم ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن کریم در کشور را کسب کرد

بندرعباس - ایرنا - دبیر طرح ملی تلاوت قرآن معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان هرمزگان رتبه دوم ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن کریم در بین استان‌های کشور را به‌دست آورده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور؛ حسین مقدم کیا روز سه‌شنبه در تشریح ثبت نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع)در بندرعباس  افزود: براساس اعلام رسمی دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم ۲۰۰ از نوجوانان و جوانان هرمزگان در این طرح ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان میناب به ابتکار مجری طرح ملی تلاوت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فعالان قرآنی شناسایی و ثبت نام شدند.
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم گفت: براین اساس کار سنجش قرآنی نوجوانان و جوانان با بهره گیری از اساتید قرآنی آغاز می شود.
وی افزود: جذب استعدادهای قرآنی و فراهم شدن زمینه شناسایی استعدادهای نهفته، تربیت نسل جوان و نوجوان از جمله رویکرد های راهبردی طرح ملی تلاوت قرآن کریم است.
مقدم کیا تصریح کرد: نوجوانان و جوانان براساس قرائت‌های تقلیدی اساتیدی همچون مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور، عبدالله الباسط و محمد صدیق منشاوی سازماندهی می شوند.
این طرح در سه سطحِ «دوره مقدماتی»، «دوره پیشرفته» و «دوره عالی» هر کدام به مدت دوسال اجرا می‌شود.

آموزش اولیه به همه متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح، عبارتند از صحیح‌خوانی قرآن کریم شامل تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و لحن شامل آشنایی با روش‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم با بیان اینکه این طرح ملی از ویژگی‌های بارزی برخوردار است گفت: نظارت مستمرِ آموزشی،‌ اخلاقی و فنی، برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم، برپایی محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم برای تلاوت استعدادهای قرآنی با معرفی چهره های نوجوان، برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح استانی و کشوری، گزینش استعدادهای درخشان و نخبه از میان قرآن‌آموزان و معرفی آن‌ها به عنوان چهره‌های جهانی در تلاوت، اعزام به محافل داخل و خارج از کشور برای انجام برنامه‌های تبلیغی از جمله ویژگی‌های این طرح است.
در این طرح، آموزش به صورت تقلید از قاریان برجسته انجام می‌گیرد که در بخش پسران هشت تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی و شحات انور و برای دختران ۱۰ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط و مصطفی اسماعیل انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط