۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84915912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک ۲۰ میلیارد ریالی استاندار ایلام به آموزش و پرورش

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش ایلام از کمک ۲۰ میلیارد ریالی استاندار استان به آموزش و پرورش برای صرف در سه حوزه خبر داد.

علی دوریشی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استاندار ایلام این مبلغ را برای کمک به سه حوزه ایاب و ذهاب مدارس استثنایی، پژوهش سراهای دانش آموزی و تکمیل چمن های مصنوعی در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد.

وی افزود: این کمک هزینه پس از اتمام جلسه شورای آموزش و پرورش و بعد از مطرح شدن پاره ای از مشکلات و نیازهای آموزش و پرورش در این نشست، از سوی استاندار ایلام مورد موافقت قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه هشت میلیارد ریال از این مبلغ برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی هزینه می شود، یادآور شد: باتوجه به اینکه هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی بالا و از توان والدین این دانش آموزان خارج است، دولت تمام هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی را تقبل می کند.

درویشی ادامه داد: پنج میلیارد ریال از این مبلغ نیز به پژوهش سراهای دانش آموزی اختصاص می یابد که این هزینه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام دانش سراها، برگزاری مسابقات و جشنواره ها، تامین جوایز و اعزام تیم های دانش آموزی به مسابقات خارج استان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای ساخت یا تکمیل چمن های مصنوعی و سالن های ورزشی نیز مبلغ هفت میلیارد ریال از این رقم اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا، از مجموع یک هزار و ۷۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه ۶۰۰ نفر از این دانش آموزان در ۱۷ مدرسه استثنایی مشغول تحصیل هستند.

آموزش و پرورش استان ایلام ۳۷ چمن مصنوعی و پنج سالن ورزشی در حال ساخت دارد.

۱۳ دانش سرا در کل استان وجود دارد که آزمایشگاه علوم تجربی ایلام قطب کشوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha