استاندار کرمانشاه: شهرک گلخانه‌ای در تمام شهرستان‌های استان احداث شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با بیان مزیت‌های فراوان کشت گلخانه‌ای در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات گفت: باید در تمام شهرستان‌های استان شهرک گلخانه‌ای ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، «بهمن امیری‌مقدم» روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: استان کرمانشاه در بحث توسعه کشت گلخانه ای عقب ماندگی های زیادی دارد که باید با یک برنامه ریزی مدون و دقیق نسبت به جبران این عقب ماندگی ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی اقدام شود.

وی با انتقاد از عدم توسعه کشت گلخانه و صدور مجوزهای بی ضابطه زیادی در این حوزه در گذشته افزود: از ۴۶۵ مجوز صادر شده برای احداث کشت گلخانه ای در استان حدود ۵۰ درصد آنها دارای انحراف است که این امر نشان دهنده نبود نظارت کافی در این بخش است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید در اسرع وقت با ایجاد یک کارگروه، تمامی مجوزهای صادر شده را بررسی و با مشخص کردن تعداد مجوزهای انحرافی در صورت عدم اصلاح آن مجوزهای این دسته را باطل سازد.

امیری‌مقدم با تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در تمام شهرستان ها با شناسایی اراضی لازم برای ایجاد آن افزود: در کنار توسعه این حوزه در استان باید زمینه حضور دانش آموختگان رشته کشاورزی را نیز در این امر فراهم ساخته و از توان علمی شرکت های فناوری نیز بهره گرفت.

وی با تاکید بر تهیه و تدوین یک شیوه نامه منسجم در زمینه احداث گلخانه و صدور مجوزهای لازم برای آن یادآور شد: پس از واگذاری اراضی به متقاضیان، باید نظارت نیز کرد که روند احداث آنها انجام شود تا در صورت عدم اجرا اراضی آزاد و در اختیار متقاضیان دیگر قرار داده شود.

استاندار کرمانشاه: شهرک گلخانه‌ای در تمام شهرستان‌های استان احداث شود

امیری مقدم با تاکید بر امر صادرات محصولات کشاورزی از استان اضافه کرد: مجوزهایی که در حوزه کشاورزی برای سرمایه گذاران صادر می شود به ویژه در امر گلخانه باید بحث صادرات نیز گنجانده شود تا در کنار تامین نیازهای داخل بخشی نیز به خارج از کشور صادر گردد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری به کرمانشاه سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه کشاورزی مصوب شده است افزود: باید زیرساخت های لازم برای توسعه کشت گلخانه ای در استان فراهم شود.

توسعه کشت گلخانه ای از برنامه های راهبردی استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اهمیت حوزه کشاورزی در تامین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه ای از برنامه های راهبردی استان است که با جدیت دنبال می شود.

«بهزاد باباخانی» افزود: متاسفانه زیرساخت های لازم برای توسعه این نوع کشت در استان وجود ندارد که این امر موجب شده تا در این حوزه در استان اقدام مناسبی صورت نگیرد.

وی اشتغال بالا، استفاده بهینه از منابع و افزایش تولید را از مهمترین مزیت های کشت های گلخانه ای عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه خوشبختانه سرمایه گذارانی نیز اعلام آمادگی کرده اند که به دلیل نبود زیرساخت های لازم در این زمینه تاکنون اقدامی موثر انجام نگرفته است.

استاندار کرمانشاه: شهرک گلخانه‌ای در تمام شهرستان‌های استان احداث شود

باباخانی توسعه کشت گلخانه ای را یک ضرورت برای کشاورزی کرمانشاه دانست و گفت: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در همه بخش‌های استان یک نیاز اساسی است که باید در مسیر توسعه در دستور کار قرار گیرد و کشت گلخانه ای می تواند با فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای آن به محور جهش در حوزه کشاورزی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه در این استان هم اکنون ۱۷۰ هکتار گلخانه وجود دارد که از این میزان تنها ۵۵ هکتار به مرحله تولید رسیده و مابقی در حال احداث است.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha