تشریح مشکلات دادگستری کرمان در حضور دادستان کل/از کمبود کادر قضا تا رشد ۲.۵ درصدی پرونده‌ها

کرمان- ایرنا- دادستان کل کشور که برای معرفی دادستان جدید کرمان به این استان آمده با اعضای شورای قضایی این دیار نیز دیدار کرد و در جریان مشکلات آنان از کمبود کادر قضا تا دیگر مسائل قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری روز چهارشنبه درجمع قضات شهر کرمان و اعضای شورای قضایی این استان گفت: دستگاه قضایی احتیاج به کار جهادی دارد و باید با وجود مشکلات موجود از جمله کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای فیزیکی و ... در عرصه اجرای ماموریت های خود به شکلی جهادگونه تلاش کنیم.
به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، وی افزود: در سنگری نشسته ایم که مدعی هستیم می خواهیم جامعه را اصلاح کنیم که از قدیم الایام به عنوان عدلیه نامیده می شده است؛ اگر از ظلم ظالمی حمایت کنیم و دفاع از حق مظلوم نداشته باشیم، خسران دنیوی و اخروی به دنبال دارد؛ باید همواره خود را در محضر خدا بدانیم و متوجه باشیم که یک ناظر عادل بر ما نظارت می کند.
دادستان کل کشور اظهارداشت: کشور در مواجهه با تحریم ها و دشمنی های غداران عالم است زیرا آنها ایران مقتدر را نمی خواهند، ایرانی ذلیل می خواهند و برای آنکه ایران ذلیل نباشد، باید مقاومت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: مسئولیت کار در دستگاه قضایی سنگین است و در این عرصه باید برای جلب رضایت خداوند تلاش کرد.
وی از تلاش های قضات دستگاه قضایی استان کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: امیدوارم در اجرای عدالت و مسیر خطیری که عهده دار آن شده اید، موفق و موید باشید.

۱۲۷ پرونده برای هر قاضی در ماه

به گزارش ایرنا رییس کل دادگستری استان کرمان نیز کمبود کادر قضایی را مهمترین مشکل دادگستری کل استان برشمرد و ادامه داد: میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در ماه ۱۲۷ پرونده است که نشان از کمبود کادر اداری در دستگاه قضایی استان کرمان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی افزود: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای ۳۲ حوزه قضایی است که ۱۶ مورد از این واحدها به صورت دادگاه بخش و ۱۶ واحد نیز به صورت دادگستری در استان فعال هستند.
وی با اشاره به فعالیت ۳۹۱ قاضی در استان کرمان عنوان کرد: در شش ماه اول امسال ۲۹۶ هزار و ۶۷۷ پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده است که دو و نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: در شش ماه امسال ۲۸۹ هزار و ۱۶۲ پرونده به همت کارکنان قضایی و اداری مختومه شده که افزون بر سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و میانگین نرخ رسیدگی در دادگستری استان نیز ۹۷.۴۷ درصد است.
حمیدی یادآور شد: متوسط زمان رسیدگی در دادگستری استان ۸۵ روز و درصد ابلاغ الکترونیک نیز ۹۳ درصد است.
وی با اشاره به اینکه نرخ رسیدگی به پرونده ها در دادسراها ۹۹ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته، تاکید کرد: نرخ رسیدگی به پرونده ها در دادگاه ۹۶ درصد و در دادگاه های تجدید نظر ۱۰۱ درصد است.
رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در شش ماه اول امسال بیش از ۲ هزار رای جایگزین حبس صادر شده است.

به گزارش ایرنا دادستان کل کشور امروز مهدی بخشی را به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان معرفی و از خدمات دادخدا سالاری که حدود هشت سال این مسئولیت را تصدی کرد و از این پس به عنوان معاون ریاست کل دادگستری استان فعالیت خواهد داشت، تجلیل کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha