۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84917884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ تن کالای اساسی در آستارا توزیع شد

آستارا- ایرنا- رئیس جهاد کشاورزی آستارا از توزیع یک‌هزار و ۹۲۳ تن انواع کالاهای اساسی در ۶ ماهه نخست سال‌جاری در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حقیقت میرزایی روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آستارا بیان کرد: امسال در راستای متعادل شدن بازار و کاهش فشار بر مصرف‌کنندگان اقدام‌های مختلفی از سوی جهاد کشاورزی در این شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: توزیع ۳۰ تن روغن، ۱۰۹ تن انواع برنج تایلندی و هندی، ۶۶ تن شکر یارانه‌ای، ۱۵.۵ تن مرغ منجمد، یک‌هزار و ۷۰۰ تن مرغ گرم و ۲.۵ تن گوشت منجمد از جمله اقدام‌های صورت گرفته در این زمینه در نیمه نخست امسال است.

رئیس جهاد کشاورزی آستارا بیان کرد: با توجه به احتمال کاهش جوجه‌ریزی از سوی مرغداران، از ابتدای مهرماه نیز ۱۷ تن گوشت منجمد مازاد بر سهمیه آستارا با قیمت مصوب ۴۸۰ هزار ریال وارد و در نقاط مختلف این شهرستان توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تنظیم بازار ۱۱۳ کیسه آرد یارانه‌ای که خارج از شبکه توزیع می‌شد، ۸۰ کیسه کنسانتره، ۴۵ کیسه کود شیمیایی اوره و یک تن مرغ گرم در سال جاری از متخلفان کشف و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی آستارا ارجاع شده است.

میرزایی اظهار کرد: ۶۳۹ فقره بازرسی از نانوایی‌ها نیز در ۶ ماه گذشته از سال جاری انجام شد که در جریان این بازرسی‌ها ۱۰۳ واحد تخلف‌هایی داشتند که بعضی در حد تذکر بود و برخی موارد پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی فرستاده شد.

وی با اشاره به نظارت بر مباشرین عنوان کرد: هر یک از دستگاه‌ها و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه عرضه خارج از شبکه و یا فروش کالاهای اساسی بیش از قیمت مصوب می‌توانند موارد را به جهاد کشاورزی اعلام کنند تا بازرسان نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.

 شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha