۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85587648
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

۱۲۵ تن گوشت قرمز گرم وارداتی در گیلان توزیع شد

رشت - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای تیرماه توزیع گوشت قرمز گرم وارداتی در استان آغاز شده است، گفت: تاکنون حدود ۱۲۵ تن از این گوشت‌ها در استان عرضه شده‌است.

قاسم جوادزاده مقتدر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گوشت گرم وارداتی در قالب بسته‌بندی با قیمت هر کیلو سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال از طریق فروشگاه‌های بزرگ، تعاونی‌های مصرف و کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروی دریایی توزیع شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه برای توزیع گوشت قرمز منجمد نیز طی هماهنگی‌ با انجمن وارد کننده مواد خام دامی کشور محدودیتی از نظر میزان توزیع و معرفی مباشر وجود ندارد، افزود: از ابتدای امسال نیز حدود ۳۰۰ تن گوشت منجمد به قیمت میانگین سه میلیون و ۱۵۰ هزار ریال توزیع شده‌است؛ اکنون نیز گوشت منجمد در فروشگاه‌ها و سردخانه‌های استان موجود بوده و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

جوادزاده با بیان اینکه گیلان تولید کننده مرغ بوده و در تامین این ماده غذایی مشکلی ندارد، اضافه کرد: فقط شب گذشته حدود ۶۷۵ تن لاشه مرغ در ۹ کشتارگاه استان تولید شده که حدود ۱۸۰ تن به تهران و ۹ تن به استان البرز ارسال شد و بقیه در گیلان توزیع می‌شود؛ ضمن اینکه کشتار روز هم ۲۰ تن است تا در صورت کمبود به شهرستان‌ها ارسال شود؛ علاوه بر این ۲۰۰ تن مرغ منجمد نیز در حال توزیع است.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۴۰ تن شکر در استان توزیع شده‌است، اضافه کرد: از این میزان ۱۲۰ تن از ابتدای هفته گذشته با ورود مسافران توزیع شده‌است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این شکر واحدهای تولیدی و صنفی گیلان تامین شد و از حدود ۲ هفته گذشته نزدیک ۱۵۰ تن شکر از طریق بازارگاه در اختیار این واحدها قرار گرفت و مشکلی در تامین موادغذایی مورد نیاز مردم نداریم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: در تامین آرد نیز مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه ۳۵ هزار کیسه آرد مناسبتی هم در کارگروه آرد و نان مصوب شده و تا آخر شهریور ماه این آرد که به میزان هزار و ۴۰۰ تن است مازاد بر سهمیه ثابت استان میان نانوایی ها توزیع می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نهادهای دامی نیز تامین بوده و مشکلی ندارد، اضافه کرد: از ابتدای امسال ۷۷ هزار تن کنجاله سویا، ۱۵۴ هزار تن ذرت و ۹ هزار و ۳۰۰ تن جو به گیلان حمل شده‌است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: از ابتدای هفته جاری تعداد ورود مسافر به گیلان بی‌سابقه بوده اما پیش‌بینی لازم برای ورود مسافران از قبل انجام شده بود و کالاهای اساسی بیش از نیاز استان تامین شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha