الگوسازی‌ مناسب و شناساندن مفاخر به تقویت هویت فردی و ملی می انجامد

رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: الگوسازی های مناسب از مفاخر و شخصیتهای برجسته در جامعه، باعث کاهش چالش‌های موجود و تقویت هویت فردی، اجتماعی و ملی می‌شود.

به گزارش ایرنا، رضا ثقتی روز پنجشنبه در جلسه تشریح اقدامات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان پیرامون پاسداشت شخصیت میرزاکوچک‌خان در رشت اظهار داشت: در برخی از مسائل مانند جوانی جمعیت و عفاف و حجاب که کم نتیجه می‌گیریم، باید الگوهای مناسبی را به مردم بویژه نسل جوان معرفی کنیم.

وی افزود: این الگوها باید در بین مردم نهادینه شود که در این صورت با تبلیغات گسترده رسانه‌های معاند نمی‌توان مسائلی همچون حجاب و عفاف و سایر موارد را از مردم جدا کرد.

وی در ادامه به برگزاری کنگره ملی یکصدو یکمین سالگرد شهادت میرزاکوچک اشاره و بیان کرد: آزاد کردن ظرفیتهای مردمی برای شناسایی بهتر چهره های شاخص همچون میرزاکوچک جنگلی، بسیار مهم و حائزاهمیت است.

دبیر کنگره ملی میرزاکوچک خان ادامه داد: امسال این کنگره برگزار خواهد شد و برای برپایی هرچه باشکوهتر آن همه پای کار هستند و جامعه علمی و دانشگاهی. نیز ارتباط خوبی را برای برپایی این کنگره دارند

مدیرکل فرهنگ و اشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: تاکنون نیز مقالات ارزنده از داخل و نیز سایر کشورها به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و شاعران نیز سروده‌های خوبی را آماده کرده تا در کنگره ارائه کنند.

ثقتی از اجرای سمفونی ۱۲۰ نفره در کنگره ملی میرازکوچک خبر داد و خاطرنشان کرد: این سمفونی ۱۲۰ نفره به مدت سه روز در تالار مرکزی رشت و در برپایی این کنگره حضور خواهند یافت و علاوه بر آن اهالی تئاتر نیز نمایش های خوبی را اجرا خواهند کرد.

وی اظهار کرد: قرار است در شهرهای رشت و کرمان برنامه ای برای شناسایی بیشتر میرزاکوچک جنگلی و سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان از سردار تا سردار نیز برگزار شود.

وی با انتقاد از اقداماتی که باعث فرصت سوزی و الگوسوزی می شود، افزود: کتابی با پول بیت المال و با مجوز چاپ شده که شخصیت میرزاکوچک را تحریف و انگ‌هایی را به این روحانی شهید مبارز وارد کرده اما مردم گیلان تاکنون برای میرزاکوچک خان سنگ تمام گذاشته و در کنگره امسال نیز همت می کنند.

دبیر کنگره ملی میرزاکوچک خان گفت: هدف و تلاش ما آن است که چهره هایی همچون میراز کوچک خان را به عنوان الگوی ملی به  نوجوانان و جوانان معرفی کنیم تا این قشر از جامعه به این الگوها افتخار کنند.

اقدامات جبهه فرهنگی اسلامی گیلان در کنگره ملی میرزاکوچک در چهار محور

همچنین دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان به فعالیتهای این حوزه در خصوص کنگره ملی میرزاکوچک اشاره و اظهار کرد: کارها به صورت خودجوش و مردمی در حال انجام است که برای کنگره ملی میرزاکوچک نیز در چهار محور فعالیت داریم.

حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی افزود: این برنامه ها در چهار محور اصلی شامل؛ پاسداشت‌های مردمی، تولید محتوای رسانه‌ای جنگل بارانی، طرح ملی سردار تا سردار و نیز میزبانی از مسئولان قرآنی کشور انجام می شود.

وی گفت: در پاسداشت های مردمی ۱۷ برنامه محوری، یکصد پاسداشت در مساجد و هیاتها انجام خواهد شد که بسته محتوایی نیز برای انجام این پاسداشتها تهیه شده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد: امسال نیز تولید محتوای رسانه ای جنگل بارانی را خواهیم داشت که سال گذشته هم ۲۷ اثر در این بخش تولید شد و برای امسال امیدواریم که تولیدات بیشتری را در کنگره ملی میرزا کوچک ارائه دهیم.

وی بیان کرد: همچنین طرح ملی سردار تا سردار با عنوان ۱۰۰ سال مقاومت از میرزاکوچک جنگلی تا سپهبد شهید قاسم سلیمانی اجرا می شود که در این بخش تولیداتی همچون تیتر، یاداشت، دل نوشته و سایر مباحث مربوط به این ۲ سردار بزرگ ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام پوریوسفی خاطرنشان کرد: این تولید محتوا از ۱۱ آذرماه آغاز و تا ۱۳ دی ماه امسال ادامه خواهد یافت و میزبان مسئولان قرآنی کشور نیز خواهیم بود و اردوی یکروزه گیلان شناسی  و میرزاشناسی را برپا می کنیم.        

میرزا یونس مشهور به میرزا کوچک خان جنگلی  در سال ۱۲۵۹ شمسی در محله استادسرای رشت چشم به جهان گشور و رطزو ۱۱ اذرماه سال ۱۳۰۰ به شهادت رسید.

میرزاکوچک رهبر مشروطه‌خواه جنبش جنگل بود که به‌دلیل نابسامانی‌های داخلی بعد از مشروطه، تعرض و دخالت‌های بیگانگان در ایران قیام کرد اما با بروز اختلافات داخلی و توافق قوای روس و انگلیس و قدرت یافتن دولت مرکزی شکست خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha