۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 84918668
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آمادگی حزب الله لبنان برای کمک به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

بیروت - ایرنا- مسئول پرونده آوارگان در حزب الله در دیدار با سرلشگر عباس ابراهیم مدیرکل دستگاه امنیت عمومی لبنان از آمادگی حزب الله برای کمک به موضوع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان خبر داد.

"نوار الساحلی" مسئول پرونده آوارگان در حزب الله در این دیدار با تشکر از سرلشگر ابراهیم به دلیل فعال کردن موضوع بازگشت آوارگان سوری تاکید کرد که تمامی امکانات حزب الله برای سرعت بخشیدن به این موضوع آماده خدمت رسانی به دستگاه امنیت عمومی لبنان هستند.

گفتنی است پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه جمع کثیری از مردم این کشور برای فرار از اقدامات جنایتکارانه گروهای تروریستی در سوریه به لبنان پناهنده شدند.

 تا به امروز عدد دقیقی از تعداد آوارگان سوری در لبنان وجود ندارد ولی برخی اطلاعات تائید نشده این عدد را تا یک ملیون و 500 هزار نفر تخمین زده اند.

وجود آوارگان سوری فشار اقتصادی زیادی را در سالهای اخیر متوجه لبنان کرده است و این کشور بارها اعلام کرد که توان اقتصادی لازم جهت پاسخگویی به نیاز آوارگان را ندارد.

 علیرغم تلاش های دولت های متعدد در لبنان جهت بازگرداندن آوارگان سوری، برخی کشورهای غربی و عربی با هدف فشار به دولت های سوریه و لبنان با این اقدام مخالفت می کنند.

لازم به ذکر است که دولت سوریه بارها از بازگشت آوارگان به کشور استقبال کرده و تضمین های لازم را جهت بازگشت امن آوارگان اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha