۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۷:۵۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84918829
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری را تهدید می‌کند

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش نسبی دما برای سه روز آینده خبر داد و گفت: از آنجا که کمینه دما در برخی نقاط استان طی سه روز آینده به زیر صفر می‌رسد از همین رو خطر سرمازدگی، محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند.

معصومه نوروزی روز جمعه در گفت‌و‎گو با خبرنگار ایرنا افزود: توصیه می‌شود کشاورزان برداشت محصولات از جمله ذرت، لوبیا، سیب زمینی و انگور تسریع شود.

وی تصریح کرد: همچنین کشاورزان و باغداران نسبت به کوددهی مزارع و درختان میوه برای افزایش مقاومت گیاهان به سرما و بیماری‌ها اقدام کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه از وزش باد به نسبت شدید از روز شنبه تا اواسط هفته خبر داد و گفت: وزش باد منجر به خیزش گرد و خاک محلی در نقاط مستعد می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه در آبان بارش موثری برای استان پیش‌بینی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بارش‌های پاییز امسال نه تنها با تاخیر آغاز می‌شود بلکه کمتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با کاهش ۵۸ میلیمتری بارش‌ها در سال آبی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ در مقایسه با میانگین بلندمدت بطور متوالی از سال ۸۶ با خشکسالی هواشناسی روبرو بوده است.

این استان سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha