جعفر شهامت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این موارد احداث پل باکسی بتنی ۱۷ دهانه در منطقه کدکن تربت حیدریه بود که موجب کاهش آسیب پذیری، تداوم و ارتقای خدمت رسانی محور ارتباطی کدکن- رباط سنگ شد و ساخت این پل به دلیل انسداد محور در هنگام بارشها و جاری شدن سیلاب، دارای اهمیت بود.
وی ادامه داد: به منظور رفع مشکلات مردم منطقه و جلوگیری از انسداد مسیر مشهد- تربت حیدریه و مناطق و روستاهای کدکن و رباط سنگ، این پل باهزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، با عرض ۱۱ و طول ۴۱ متر ساخته شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار داشت: آبنمای باکسی ۱۲ دهانه محور جعفرآباد- تربت جام با هدف پیشگیری و کاهش خسارت، تسهیل مدیریت بحران و آسیب های وارده به این راه مهم با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و با اجرای ۹۶ عدد باکس پیش ساخته بتنی ۲ متری انجام شد که در زمان بارش های فصلی از وارد آمدن خسارت به راه و انسداد محور جعفرآباد _تربت جام جلوگیری میکند.
شهامت به بازسازی و مقاوم سازی پل سنگ بست در محور مشهد _ فریمان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین زیرساخت های بخش حمل و نقل جاده ای استان تعمیر، بازسازی و مقاوم سازی پلها است که این اقدام به منظور حفظ تردد دائمی و افزایش تاب آوری راههای استان، تسهیل مدیریت بحران و ارتقای خدمت رسانی در شبکه حمل و نقل استان، خصوصا در محور ترانزیتی مشهد- فریمان- تربت جام- تایباد و بالعکس که بخشی از دالان ترانزیتی شرقی - غربی کشور محسوب میشود، اهمیت بالایی دارد.
وی افزود: بازسازی پل هشت متری پاسگاه اسماعیل آباد در محور تجاری مشهد - سرخس نیز با هدف تسهیل مدیریت بحران، ایمن سازی محور و تداوم و ارتقای خدمات ضروری انجام شد، که برای اجرای این طرح بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
نظر شما