۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84919611
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کرونای چهار شهرستان گیلان تغییر رنگ داد

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 84919611
کرونای چهار شهرستان گیلان تغییر رنگ داد

رشت - ایرنا - ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گیلان حاکی از آن است که شهرستان‌های رودبار، صومعه‌سرا، لاهیجان و رودسر در نقشه کرونایی گیلان تغییر رنگ دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس ارزیابی جدید رنگ‌بندی شهرهای کشور، رنگ آبی شهرستان های رودبار و صومعه سرا در نقشه کرونایی استان تغییر و به رنگ زرد درآمدند و شهرستان‌های لاهیجان و رودسر نیز از رنگ بندی زرد خارج و در وضعیت آبی قرار گرفتند.

طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های املش، بندرانزلی، سیاهکل، شفت و ماسال همانند هفته گذشته در رنگ بندی زرد "شهرهای نسبتا پرخطر" قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، فومن، تالش و لنگرود نیز طبق ارزیابی هفته گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نقشه کرونایی استان گیلان در وضعیت آبی هستند.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می‌شوند به این معناست که در آنجا بستری روازنه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی از ۶ هفته گذشته به نقشه کرونایی گیلان رسید و رنگ نارنجی خارج شد و هم اکنون هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان قرمز و نارنجی نیست.

کرونای چهار شهرستان گیلان تغییر رنگ داد

بستری ۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان؛ توصیه‌ها همچنان مورد تاکید

کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنان بر رعایت توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی تاکید دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: طبق آخرین آمار، ۶۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که این آمار شنبه گذشته ۴۹ نفر بود.

دکتر فردین مهرابیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان گیلان، ۱۲ نفر در بخش ICU هستند.

وی با اشاره به سرمای هوا و بروز بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا خاطر نشان کرد: ضروریست تا همه به توصیه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک اهتمام جدی داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از دانش‌آموزان خواست تا بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی در مدارس را رعایت کنند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha